Råtassens Mia Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 Swarovski følger Leica ved å introdusere en mindre og mere kompakt hånd kikkert med avstandsmåler. Leica var først ute med sin Geovid PRO i x32, så dette blir interessant! https://www.swarovskioptik.com/int/en/hunting/products/binoculars/el-range Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 4, 2023 Share Posted September 4, 2023 Leica sin x 32 veier 870 gram + batterier. Dvs., mer enn min 10x30 Zeiss og Leica-avstandsmåleren til sammen. Swaro skriver deres 10x32 veier 680 gram - da begynner vekta å bli bortimot akseptabel. Prisen, derimot - - - 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Swift Posted September 5, 2023 Share Posted September 5, 2023 Jegermeistern skrev (På 4.9.2023 den 15.12): Leica sin x 32 veier 870 gram + batterier. Leica har vel aldri vært i lettvektsklassen, men jeg mener den er litt mindre tung. Her er min på kjøkkenvekta, med batterier og Swarovski bino guard (som også veier litt). Ja, det er en kjøkkenvekt og følgelig ikke godkjent for kjøp og salg, men et kilos lodd veide 1001 gram så jeg mener vekta er brukbar. Det var bare et tidsspørsmål før de andre store fulgte opp denne trenden. 680 gram er lett, uten tvil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jegermeistern Posted September 6, 2023 Share Posted September 6, 2023 Vekta di er sikkert rett. Kanskje salgsavdelinga hos Leica vil overbevise oss om at vi får "mye for pengene"? Når jeg skal ha det rundt nakken, vil jeg helst ha så lite som mulig. Men den Swaro'en er virkelig en reell trussel mot bankkontoen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts