Jump to content

Hvordan få en fot innenfor?


Andreas_88

Recommended Posts

Jeg fikk jegerprøven i førstegangstjenesten, men har aldri kommet meg ut på jakt. Jeg hadde en veninne som skulle ta meg med på rypejakt, så jeg kjøpte meg hagle, men det skjedde aldri noe. Jeg er medlem i et skytterlag i Oslo som hadde laget jaktlag, kjøpte meg en 308W, samlet inn penger til å leie en teig, holdt årsmøte, avtalen falt gjennom, så det ble heller ikke noe av. Jeg meldte meg inn i Østmarka JFF forening som skulle ha introjakt til dueskyting, men bonden hadde ikke slått kornet, så det ble avlyst det også (ser ut til å komme muligheter for småviltjakt senere i år, da. Så krysser fingrene).

 

Det virker som en bratt kneik å komme over for å komme meg ut på min første jakt. Jeg ønsker ideelt sett å drive med smygjakt på bukk/rådyr/dåhjort, støkkjakt eller toppjakt på skogsfugl, eller jakt på bever/vaskebjørn/smårovvilt/rev. Jeg er mindre begeistret for stillesitting på posteringsjakt og jakt med bikkje, da det er noe jeg uansett ikke har. 

 

Hvordan kan jeg finne en erfaren jeger som kan ta meg med og lære meg hvordan man gjør dette? Hvor finner man et hyggelig felleskkap av folk man møter på kvelden etter jakt, lager middag og skravler skit på en brakke inni skogen?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...