Jump to content

275gr Peregrine Glider Rangemaster i 338LM?


M67

Recommended Posts

Er det noen som har prøvd denne kula? Mer spesifikt i 9.35" riflestigning eller slakere? Min erfarning med diverse blyfrikuler i 6.5mm begynner å bli nokså omfattende, men den sier også at produsentenes påstander om hvilken riflestigning man trenger må tas med lastebiler med salt.
Så før jeg blåser 1900 kroner på en pakke for å prøve, har noen andre prøvd?

 

K

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd i min M10 med 1:10 twist.. ble runde hull i pappen på 1000 m og på 1320 meter ser i AB at jeg hadde MV på 905 ms og om jeg ikke husker alt for feil en Col på 98,50 mm ser at jeg har brukt G1 BC på 0,890.. de gikk veldig bra i min rifle.. jeg har fremdeles 450 stk igjen og 25 stk igjen av de 50 stk jeg ladet opp.. så et begrenset erfaringsgrunnlag .. har ett par tusen 285 grs ELD M igjen tanken var at de skulle brukes opp først.. 275 RMGlider var egentlig tiltenkt et 33XC løp jeg har liggende men som sagt så fungerte det godt i M10 også..

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg har testet den i 338edge P+ med 9twist. . Testet dem ut til 3224m i danmark forrige helg. måtte justere ned BC G7 til .405.

Ut til 2000m funket dem godt over der begynte dem å spre en del. Der var Sierra 300gr MK bedre med mer gjevn samling. Påstanden med twist i peregrine er slik du sier.

Testet 305gr RM som skal gå i 9twist ifølge dem, men ble ovale hull på 60% av treffene på 320m. Dem var ladet til 890m/s

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...