KomPassgang Posted July 17, 2023 Share Posted July 17, 2023 Jeg fant ut at jeg ville prøve den gratistjenesten Kartverket har på sine sider, hvor man kan få en pdf-fil med et kart (over noen A4-sider) som man selv har valgt utsnittet til. Tre forsøk senere, lurer jeg på om noen har fått dette til å fungere, eller om feilen altså er på mitt system ? Mitt problem er at jeg ikke får nedlastingen til å gjennomføre, jeg får bare en mislykket-beskjed et sted ut i filen... Tjenesten finner man ved å gå inn på kartverket.no, og trykke på Turkart. Da kommer man inn på en side med info, der man kan trykke seg videre til norgeskart.no, og der får man altså lage utsnitt, velge noen ting, be om pdf-fil, og altså begynne å laste ned... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
uMtuli Posted July 17, 2023 Share Posted July 17, 2023 Ikke noe problem her iallfall. Tok ett minutt eller så, og da var filen lastet ned. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øystein Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Jeg har brukt denne i mange år med mye glede og hell. Bruker den nesten hver gang jeg skal på et litt ukjent sted (eller ta en ukjent rute). Lager meg et turkart - gjerne i 1:25 000. Og skriver ut sidene som jeg skal bruke Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Röda_Lacket Posted July 25, 2023 Share Posted July 25, 2023 Hvis du bruker kompass, er disse kartene veldig greie. De oppgir misvisning i forhold til rutenettet. Det kan variere hvordan misvisning er oppgitt på ulike typer kart. Noen oppgir misvisning I forhold til geografisk nord. - Og det er jo ikke det samme som nord på rutenettet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts