Jump to content

Skytelogg


Recommended Posts

Jeg har et regneark som er satt opp slik at alt jeg gjør med skytesporten og jakta legges inn. Der logges alle skudd, inventarbeholdning, resultater - nær sagt alt jeg gjør. Legger inn dato for puss av våpen, når ting er kjøpt, hva jeg ga for det og så videre. Alle ladninger, hastigheter, samlinger (ved test av ny ammo). Veldig nyttig, og jeg har til enhver tid oversikt. Hvis et våpen skal selges så har jeg oversikt over antall skudd, når den var hos børsemaker, hva som ble kjøpt inn og når. Trenger ikke å huske noe som helst, alt er skrevet ned og vil gi verdifull historikk. Mange flirer av min lille excel-fetisj, men jeg digger regneark :) 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Bruker du noen regnefunksjoner i regnearket ditt? Jeg bruker notatbok av papir. Har brukt den samme i snart 30 år. Kan fremdeles åpne filene med det aller nyeste operativsystemet. Eneste oppgraderingen jeg har gjort er Briller 1.0

 

Har ellers brukt Evernote, Slack, Workplace og Teams. Samtlige har stukket av med dataene mine 🤬

  • Haha 2
Link to comment
Share on other sites

Kun enkle formler. Mengde ferdig ammo (med varsling når jeg nærmer meg ulovlig mengde), vekt på krutt, antall tennhetter, hylser, kuler etc. Antall skudd per våpen. Ikke noe som ikke tar minutter å redigere om det skulle bli nødvendig. Alt lagres i sky og på alle lokale enheter, bruker 365 og får tilgang til alt fra alle enheter. Autolagring selvfølgelig. Excel gir jo alltid muligheter for konvertering til nye versjoner når de dukker opp. Og eksport/import fra alle mulige formater fungerer jo utmerket. Er ikke redd for å miste noe som helst :) Bruker en liten svartbok i "felt", skriver inn i regneark ved anledning. Da har jeg muligheter for søkefunksjon også. 

 

Edit: En av fanene kan se slik ut. Sladdet info som kun jeg har interesse av.

Skjermbilde 2023-06-21 143820.jpg

Edited by Akto
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Excel høres kansje mest fornuftig ut, men jeg mestrer ikke programmet. Tenkte mer på en app jeg kan legge inn på tlf. og hvor jeg kan overføre til pc etter hver trening...  Jeg skulle gjerne hatt oversikt på hvilken våpen jeg trente med, kaliber, antall skudd etc. Ser jeg har lagt inn spørsmål  her på generell rifleskyting, jeg har nettopp startet med pistol skyting, men det går vel litt ut på det samme når det gjelder logg vil jeg tro.

Edited by Jonny Bravo
Link to comment
Share on other sites

Appen ShootStats fungerer bra hvis du ønsker å logge 5 eller 6 skudd serier i en økt eller konkurranse. Du kan ikke overføre det du logger til pc uten å taste det inn på nytt, men du kan legge inn våpen, ammunisjon og hva du har trent/konkurrert i. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...