Jump to content

Sende inn flere søknader enn man har plasser i garderoben og søke på piper, låskasse og komplett våpen samtidig?


Red FR

Recommended Posts

Jeg har 7 våpen i garderoben og holder på å selge 3 våpen akkurat nå, etter å ha funnet ut hva jeg ønsker å beholde av par med rifler i forskjellige utførelser.
Ett av dem har en mulig kjøper sikkert godkjent søknad på temmelig snart, men jeg må sende inn for å få 3 måneder behandlingstid til å begynne å telle ned for å kunne ha godkjent våpen før slutten september.

Hva skjer om jeg har 7 våpen i jaktgarderoben og sender inn 1 søkna på komplette våpen, 1 søknad på låskasse og 3 søknader på piper til systemrifler?
Låskassen kom uten pipe.

Jeg har også problemer med å skaffe 5 papirsøknader, men jeg skal innom et par politistasjoner for å fiske i dag, men kan jeg søke digitalt på komplette våpen og sende papirsøknader og slippe å betale avgift?

Edited by Red FR
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk nettopp en telefon om at mine søknader ikke ble godkjent. Solgte en kombi for to-tre måneder siden, hvor papirene fra dette salget enda ikke hadde blitt behandlet. Hadde fem komplette våpen inkludert denne kombien, søkte etter fire nye i god tro om at det skulle gå greit siden det var så lenge siden salget. Måtte enten fjerne en søknad eller søke på nytt "om en stund". Fikk tydelig beskjed om at det ikke godkjennes søknader som gjør du kan anskaffe mer enn lovlig antall jaktvåpen. Dette var da beskjed fra Agder, hvor papirene til ny eier av kombi ble sendt til behandling hos Øst politidistrikt, ikke sikkert det gjelder alle politidistrikter...

Link to comment
Share on other sites

Tungvindt og surrete av våpenkontorene. Det er da ikke ulovlig å ha flere enn 8 jaktvåpen, man må bare ha en god grunn. At noen av våpnene er solgt og venter på behandling av politiet må da være en god grunn. Jeg hadde bedt om skriftlig avslag og klaget sånn at prosessen kan bli bedre for neste i samme situasjon.

  • Like 3
  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...