Jump to content

Noen som har jaktet Rådyr i Høyland Sandnes?


Prexen

Recommended Posts

Hei!

Fikk ei kort under bukke jakta på inatur, ser det er mye tur områder og stier i terrenget og lurer igrunn på om noen har jaktet i området og har noen erfaringer og tips å komme med?

helgelandskogen er terrenget.

 

Har jaktet mye hjort men har aldri jaktet rådyr tidligere so alle tips og råd tas imot med stor takk!

 

ser for meg lokking og snikjakt, utifra det eg ser på kartet er det mye skog, turstier og hogsfelt.

 

Link to comment
Share on other sites

Jasså, så det var du som fikk kortet jeg søkte på ja 😉

 

Nå har jeg aldri jaktet akkurat der, men har sett endel dyr i det området. Siden du har bukkejakten, ville jeg satset på lokking primært i starten. Gjerne bruke sommeren godt på å bli kjent/se etter feiemerker. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Helgaland (vest for E39) er hva vi populært kaller "hundeskogen", et uoffisielt friområde for folk som lufter sine firbente venner, ukedag som helger. Ja, det er mye rådyr, folk og hunder der! Men om du jakter tidlig morgen bør sjansene for bukkefelling være gode👍.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Takk for svar! Ja, har søkt mange ganger via inatur uten napp, men denne gangen gjekk det🙂 bor i bergen, men svigerfar er fra stavanger/sandnes, so eg får bruke noen helger og kanskje sommerferien der🙂 

 

med rett vind, hogstfelt og lokking håper eg på fall ja🙂

Link to comment
Share on other sites

Hvis du sender meg en PM med privat E-postadresse skal jeg vippe over et kartutsnitt med avmerket område hvor vi ofte ser rådyr, og som ligger litt perifert ift. det mest populære hundeluftingsområdet. Jeg er ganske godt kjent der. Men jeg trodde store deler av Høyland statskog var stengt for jakt i helgene?

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Sto hvertfall ingenting om at det var steng i helgene, tenker uansett å ta ut litt ferie når eg er det og skal jakte!

har sendt deg pm, setter stor pris på det!

 

som sakt er alle tips og råd ang rådyrjakt hjertelig velkommen! Heilt fersk på det feltet🙂 ser hvertfall rått ut slik clausen lokker! Har lokket mye rev 

Edited by Prexen
Link to comment
Share on other sites

Sølvrev skrev (På 17.4.2023 den 22.44):

Hvis du sender meg en PM med privat E-postadresse skal jeg vippe over et kartutsnitt med avmerket område hvor vi ofte ser rådyr, og som ligger litt perifert ift. det mest populære hundeluftingsområdet. Jeg er ganske godt kjent der. Men jeg trodde store deler av Høyland statskog var stengt for jakt i helgene?

Det var hvertfall begrensning på jaktdager sist jeg jakta der, så hadde sjekka opp

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...