Jump to content

supertunge kuler til 460 S&W


460 S&W

Recommended Posts

Tvilar på du finn kuler med .452 diameter som veg 500 grains. Tyngste eg har sett er 440 grains, men dette enten med modifiserte rifletenger eller spesialbygde customtenger. Cast Performance har nokon på 395 grains for salg, Beartooth har vel nokon på 405 grains om eg ikkje hugsar feil. Noko tyngre fabrikkuler enn det skal ein leite ei stund etter trur eg.

Link to comment
Share on other sites

Fins vel kuler til 45/70 som er 500 grains, har den større riflingsdiameter?

 

Ja, riflingsdiameter på 45 kaliber rifle er typisk .457 - .459. Ein kan alltids prøve å size ned riflekuler til .452 diameter, men veit ikkje kor ideelt det er. Har ikkje prøvd sjølv.

Link to comment
Share on other sites

I en av testene jeg har lest av S&W 460, hadde den ikke eksisternede presisjon med kulevekt over ca. 350 grs, men andre tester har vist grei presisjon med 395 grs kuler. Patrona og våpenet er vel egentlig bygget rundt 200 - 225 grs kuler og opp i rifle hastighet med disse. Om du har noe jaktmessig å tjene på å gå til det ekstreme med kaliberet tviler jeg på. Calibros bruker kulevekt rundt 400 grs i sin 454 og det synes å holde til "alt".

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 1 month later...

snakk med STURE SCHØLIN . han lager det du trenger av kule tenger.

prøv tlf.:75518322.

hvis dette nr ikke stemmer så finner du rett nr på 1880. eller noe slikt.

lykke til.

jeg bruker ikke tyngre kuler enn 395gr. for det er vanskelig å få plass til krutt med så tunge kuler.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...