Jump to content

Franchi eller Fabarm vs Beretta/Browning?


Polardego

Recommended Posts

  • 1 month later...

Benelli eier vel Franchi... Og er så vidt meg bekjent gode våpen sånn på generelt grunnlag. Fabarm er vel en sånn midt på treet produsent i fra Italia, og vil vel også være et godt våpen skulle man tro. Usikker på hvor de faktisk er produserte, men at de er satt sammen av deler som kommer i fra Tyrkia er vel ikke usannsynlig. Selv Beretta hadde vel våpen i en periode der delere  kom i fra den kanten... 

 

Dog hadde jeg personlig gått for en Beretta eller Browning av de du lister opp her om budsjettet tilsier at det er innenfor. En Beretta 686MY19 eller en Browing 525 Nordic er meget gode bruksvåpen til ca 20 lapper.   

Link to comment
Share on other sites

morpho79 skrev (1 time siden):

Utrolig, det må jeg si. 

De har ikke den på nettsiden såvidt jeg kan se. Mulig den har en spesiell historie, man kan ikke regne med den prisen 

Står tilstand ny og det er en seriøs forhandler. Da skal den være ny og man skal være beskyttet av kjøpsloven ved evt. feil/mangler. Jeg kjøpte min 686 derfra. En stund siden, men fikk min til samme pris. 

 

Enig i at det er utrolig, spesielt i disse dager.

Edited by vittig
Link to comment
Share on other sites

22 hours ago, vittig said:

Står tilstand ny og det er en seriøs forhandler. Da skal den være ny og man skal være beskyttet av kjøpsloven ved evt. feil/mangler. Jeg kjøpte min 686 derfra. En stund siden, men fikk min til samme pris. 

 

Enig i at det er utrolig, spesielt i disse dager.

Ja, jeg mener ikke det er noe galt med våpenet. Jeg mener at det er en spesiell grunn til at de selger akkurat den for den prisen.

Link to comment
Share on other sites

On 5/22/2023 at 6:48 PM, morpho79 said:

Villedende utsalgspris er 28250. Det er ikke ca 20 lapper.

Vel, det var et velment råd å prøve google... 

 

https://www.wingevapen.no/product/browning-b525-game-one-norway-12-76-71cm/

https://www.jaktdepotet.no/beretta-686-silver-pigeon-1-my19-kal1276-71cm-løp

 

Men, OM man ønsker å kjøpe til veil pris så er det også mulig.. 

 

Lykke til. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
morpho79 skrev (På 20.5.2023 den 17.37):

Jasså? Hvem selger disse haglene nye til 20.000?

 

Jeg har i løpet av de siste 9 månedene kjøpt to Silver Pigeon-hagler, Den ene en standard og den andre en Vittoria. Ga henholdsvis 19.990 og 21.450 for disse, godt under veiledende pris. Disse kommer stort sett alltid på tilbud gjennom året. Noen forhandlere jeg snakket med sa at de kunne absolutt ikke selge de så billig, mens andre igjen sa at det var ikke noe problem. Men, råvarepriser øker, så det blir vel vanskeligere og vanskeligere å få disse til under 20k.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...