Jump to content

223rem ammunisjon


strand1441

Recommended Posts

Hei!

Har bestilt meg en Browning X-Bolt i 223 rem 1:8 snurr. Har sett mye klager på presisjonen på denne, men iogmed at jeg kommer til å skyte en del langhold på fugl og rev, samt prøv noe nytt til rådyr, gikk jeg for 1:8. 

 

I denne forbindelse lurer jeg på om det er noen som har litt forskjellige typer ammunisjon å selge meg? Begrenset utvalg hos forhandlere så tenkte å prøve lykken her. Det har vært skøy å funnet ut hva som gikk bra i mi, samt få kartlagt om det er så galt som enkelte sier. Oppdateres såklart med bilder av resultat. 
(Fremviser såklart godkjent våpensøknad)

Link to comment
Share on other sites

Bor du i nærheten av Lillestrøm så har jeg  noen esker 55gr PMC Bronze i 20-pakninger til overs. Har sikkert noen esker 50gr Fiocchi FMJ i 50-pakninger nederst på kistebunnen også. Jeg har også noe moderat hjemmeladd 40gr Nosler BT til rev som går veldig bra i min 223.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hei, jeg har skutt opp det meste av det jeg hadde før jeg sendte min til børsemaker for pipebytte, nettopp på grunn av presisjonsproblemer. Av fabrikkammo så gikk Sako Range Speerhead best av alt jeg prøvde i min X-Bolt .223 med samme stigning. Har brukt opp nesten alt men har kanskje 10 stykker liggende jeg kan sende deg slik at du får testet i alle fall. Kan hende jeg har et par Norma Jaktmatch også. Send meg i så fall en PM med navn og adresse.

 

https://www.jaktogfriluft.no/sako-223-rem-range-speedhead-50grs-fmj-100-pk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Har samme børsa selv, i rustfritt. Mine erfaringer om det skulle være interessant. Lapua 55 gr fmj og Lapua 69 gr Scenar skyter godt i min børse, typisk 10 mm samlinger - 3 skudd på 100 m hold. Og, for meg like viktig, disse samskyter på 100 m. Dvs. 3 skudd av hver sitter innenfor en sirkel på 20 mm. Har fått til det samme også med hjemmeladde patroner med disse Lapua kulene. Ellers samler Fiocchi 55 gr fmj (XXL) tilfredstillende med litt endret treffpunkt ift Lapua. Så har jeg prøvd GGG 55 og 62 gr fmj samt 77 gr MK, disse samler ikke like godt. Ei heller PMC 55 gr fmj. Men dette er mine erfaringer og din børse kan ville det annerledes. En annen erfaring er at løpet trengte "innskyting", samlingene krympet merkbart etter å ha passert ca 100 avfyrte skudd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...