Jump to content

7x57 R


nitre62

Recommended Posts

Skal lade litt ammo til drillingen min , skal brukes til rådyr / hjortejakt . Våpenet er en Krieghoff Trumpf . Kunne tenkt meg å prøve Woodleigh PP Sn .

Har god erfaring med den kula i .308 , da 165 grain .

Til drillingen står det mellom 160grain eller 175 grain .

Noen som har erfaringer med disse i nevnte kaliber ?

Edited by nitre62
Rettskriving
Link to comment
Share on other sites

  • nitre62 changed the title to 7x57 R
  • 4 weeks later...

Har ikke erfaring med noen av kulene i 7x57R, men er rimelig sikker på at jeg ville gått for for 160 grs pga. hastighet. Woodleigh-kula er vel ikke så ulik Norma Oryx, og her oppgir Ladeboken utgave 8 45-47 grs N160 for 156 grs-kula. Det er også oppgitt 44-46 grs N160 for Sierra MK 160 grs. Det bør være indikasjoner for din ladning.

Link to comment
Share on other sites

Det er vel det alternativet jeg landet på  også . Mener å ha lest lest en plass, at drillinger/kombivåpen i 7x57R er regulert med 10.4 grams kulevekt  , så kanskje det passer . Bare å glede seg til at vårsola titter fram , og det tørker opp litt på banen .

 

Link to comment
Share on other sites

Prøver Woodleigh PP 160 grains først , så får vi se . Kaliberet er vel kanskje ikke det som setter størst krav til kulekonstruksjon , med moderat utgangshastighet .

Men jeg har et spørsmål til det kunne vært artig å få synspunkter på :

Er jo aktuelt om dagen å diskutere blyfrie alternativer . Hva med homogene kuler som Barnes Tsx/Ttsx og Lapua Naturalis ? Dreide kuler i f.eks. messing eller kobber ?

Er det greit å bruke i en drilling ?

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...