Slurry Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 På S&Ls nettsider informeres det om at alle M97DL med produksjonsnr etter 50600 og alle classic modeller skal få nytt gratis tennstempel etter to tilfeller med brudd. Synes å huske at en kar her inne eller på SL fortelte om dette. http://www.schultzlarsen.com/news.htm Vitner om bra service. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sniper-Arne Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 Jeg ringte bare Jakt & Friluft og ga dem serienr på rifla. 3 dager senere hadde jeg ett nytt tennstempel i posten uten å betale ei krone. Jeg har aldri hatt problemer med tennstempelet med tenkte det var greit å bytte det alikevel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
M67 Posted January 6, 2009 Share Posted January 6, 2009 (edited) ---------------------------------------------------- K Edited December 11, 2013 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted March 29, 2009 Share Posted March 29, 2009 Spørsmål i relasjon til dette; Når begynte J&F å levere Schultz & Larsen mod. 97 DL med "nye" tennstempel?? Fikk i hus ett våpen kjøpt på salg fra J&F like oppunder jul (november). Har dette det nye tennstempelet ferdig montert?? regner med de kan ha hatt S&L på lager som ble solgt ut før jul som er produserte/ satt sammen før S&L startet produksjon av de nye tennstemplene? (Regner selvsagt med at J&F ikke har levert fra seg nye våpen med "gamle" tennstempler, men stiller spørsmålet her for sikkerhetsskyld,- (bokstavelig talt...)). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Slurry Posted March 29, 2009 Author Share Posted March 29, 2009 Ville jo tippe at du har et nytt tennstempel i rifla di, men kan jo aldri vite. Det er en særdeles smal sak å sjekke selv for en med 6-7 tommeltotter. Ut med bolten, trykke inn en bitteliten tapp på bolthodet, mens du roterer bolthodet fra bolten. Bilder av nytt og gammelt tennstempel fins på S&Ls nettsider. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lobis Posted March 30, 2009 Share Posted March 30, 2009 Optibond: Sjekk produksjonsnummeret på rifla. Hvis du har et produksjonsnummer over det som står at du skal bytte så er jo saken grei, hvis ikke ta kontakt med j&f og spør. Jeg fikk byttet mitt rimelig enkelt, sendte sluttstykket ned og fikk det i retur 4 dager senere med byttet bolt. Betalte portoen ned selv da, men har en følelse av at hvis jeg hadde hatt veldig lyst kunne jeg fått dem til å betale det også. God service Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted April 19, 2009 Share Posted April 19, 2009 Ok, plukket rifla fra hverandre i går. Det er "den gamle" (den med "rund brystning") som står i våpenet som er levert fra forhandler/importør i november. Stemmer ellers med nummeret på låskassen. Satser på at de sender meg et nytt når jeg tar en tlf på mandag. Moralen er; DET ER INGEN SELVFØLGE AT RELATIVT NYE VÅPEN LEVERES MED NYTT FORBEDRET TENNSTEMPEL!! SJEKK VÅPENET DITT NÅR DU FÅR DET. (PS! Hadde kanskje vært på sin plass at forhandler opplyste om dette da de sendte rifla, event. hadde skiftet tennstempel/ lagt ved et nytt. Normalt kalles ofte produkter tilbake når produsenten oppdager problemer av sikkerhetsmessig karakter. I dette tilfellet kaller man ikke tilbake produktet, sender ut nye våpen med gammel sort tennstempel, samtidig som de som ber særskilt om det, som er kjent med problemet b.l.a. fra Kammeret, får nye. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lobis Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Jeg fikk vite om denne "sluttstykkefeilen" av en kamerat som er mer enn middels interessert i våpen. Dette blir også opplyst på schultz og larsen sine hjemmesider, og hvis man er inne på kammeret bør en også ha fått det med seg. Jeg har mye fint å si om jakt og friluft, men når det gjelder denne saken her mener jeg ikke de har gjort den jobben som burde bli krevd av en importør. De har et visst ansvar for at våpnene de sender ut til folk er i sikkerhetsmessig stand, og hvis feilen oppdages etter at våpen har blitt solgt bør kunden kontaktes. Slik som i ditt tilfelle optibond FL mener jeg j&f gjør en grov feil ved å sende ut et våpen med mangel etter at produksjonsfeilen er funet. Meget dårlig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OptiBond FL Posted April 20, 2009 Share Posted April 20, 2009 Har et godt forhold til J&F. Ville bare gi andre med Schultz&Larsen oppmerksom på at det uansett hvor nytt våpen - lurt å sjekke tennstempelet. Regner med J&F sender meg et nytt tennstempel når jeg kontakter dem. Alle forhandlere kan "glippe litt" fra tid til annen. Det viktigste er at de ordner opp når slikt oppdages, og det pleier J&F å gjøre uten spørsmål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.