Jump to content

Nytt tennstempel på S&L


Slurry

Recommended Posts

  • 2 months later...

Spørsmål i relasjon til dette;

 

Når begynte J&F å levere Schultz & Larsen mod. 97 DL med "nye" tennstempel?? Fikk i hus ett våpen kjøpt på salg fra J&F like oppunder jul (november). Har dette det nye tennstempelet ferdig montert?? regner med de kan ha hatt S&L på lager som ble solgt ut før jul som er produserte/ satt sammen før S&L startet produksjon av de nye tennstemplene? (Regner selvsagt med at J&F ikke har levert fra seg nye våpen med "gamle" tennstempler, men stiller spørsmålet her for sikkerhetsskyld,- (bokstavelig talt...)).

Link to comment
Share on other sites

Ville jo tippe at du har et nytt tennstempel i rifla di, men kan jo aldri vite. Det er en særdeles smal sak å sjekke selv for en med 6-7 tommeltotter. Ut med bolten, trykke inn en bitteliten tapp på bolthodet, mens du roterer bolthodet fra bolten. Bilder av nytt og gammelt tennstempel fins på S&Ls nettsider.

Link to comment
Share on other sites

Optibond: Sjekk produksjonsnummeret på rifla. Hvis du har et produksjonsnummer over det som står at du skal bytte så er jo saken grei, hvis ikke ta kontakt med j&f og spør. Jeg fikk byttet mitt rimelig enkelt, sendte sluttstykket ned og fikk det i retur 4 dager senere med byttet bolt. Betalte portoen ned selv da, men har en følelse av at hvis jeg hadde hatt veldig lyst kunne jeg fått dem til å betale det også. God service :D

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ok, plukket rifla fra hverandre i går. Det er "den gamle" (den med "rund brystning") som står i våpenet som er levert fra forhandler/importør i november. Stemmer ellers med nummeret på låskassen. Satser på at de sender meg et nytt når jeg tar en tlf på mandag. Moralen er; DET ER INGEN SELVFØLGE AT RELATIVT NYE VÅPEN LEVERES MED NYTT FORBEDRET TENNSTEMPEL!! SJEKK VÅPENET DITT NÅR DU FÅR DET.

 

(PS! Hadde kanskje vært på sin plass at forhandler opplyste om dette da de sendte rifla, event. hadde skiftet tennstempel/ lagt ved et nytt. Normalt kalles ofte produkter tilbake når produsenten oppdager problemer av sikkerhetsmessig karakter. I dette tilfellet kaller man ikke tilbake produktet, sender ut nye våpen med gammel sort tennstempel, samtidig som de som ber særskilt om det, som er kjent med problemet b.l.a. fra Kammeret, får nye.

Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk vite om denne "sluttstykkefeilen" av en kamerat som er mer enn middels interessert i våpen. Dette blir også opplyst på schultz og larsen sine hjemmesider, og hvis man er inne på kammeret bør en også ha fått det med seg.

 

Jeg har mye fint å si om jakt og friluft, men når det gjelder denne saken her mener jeg ikke de har gjort den jobben som burde bli krevd av en importør. De har et visst ansvar for at våpnene de sender ut til folk er i sikkerhetsmessig stand, og hvis feilen oppdages etter at våpen har blitt solgt bør kunden kontaktes. Slik som i ditt tilfelle optibond FL mener jeg j&f gjør en grov feil ved å sende ut et våpen med mangel etter at produksjonsfeilen er funet. Meget dårlig :evil:

Link to comment
Share on other sites

Har et godt forhold til J&F. Ville bare gi andre med Schultz&Larsen oppmerksom på at det uansett hvor nytt våpen - lurt å sjekke tennstempelet. Regner med J&F sender meg et nytt tennstempel når jeg kontakter dem. Alle forhandlere kan "glippe litt" fra tid til annen. Det viktigste er at de ordner opp når slikt oppdages, og det pleier J&F å gjøre uten spørsmål.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...