Jump to content

Klasseføring NSF


nhd

Recommended Posts

Sitter med utfylling av startkort før årets første klubbtrening.

 

For de aller fleste er det enkelt. Jeg følger slavisk resultatene fra i fjor.

For et par av skytterne er jeg i tvil. Det er skyttere som er ca topp 25 nasjonalt, og som er A-skyttere i alle klasser hvor de har konkurrert. En av dem skjøt over 550 i hurtig-fin første gang han prøvde og med lånt klubbvåpen, (men etter 01.10.08).

Skal jeg sette disse i klasse C eller D i klasser hvor de ikke har resultat fra før?

Jeg synes det er urettferdig mot nybegynnere i klasse D om disse skal skyte i samme klasse.

 

Hva mener dere? (imøteser spesielt svar fra Domino, Bromark og Olav M evt andre som er medlam av FKP)

Link to comment
Share on other sites

Følg reglene....slavisk....enkelt å greit...

 

Skjønner godt "problemet" ditt, men slike ting kommer man alltid borti når man sitter med klasseføring.

 

Hadde selv ett tilfellet i høst, en skytter som var i klasse D i finfelt, har skutt kravet til klasse B flere ganger og vært oppe å luktet på A kravet også. Og selv om denne skytteren skøyt A kravet etter 1 okt vil B være den riktige klassen utifra de regler som finnes pr i dag....

 

Så i ditt tilfellet, klassefør kun i forhold til de resultater som foreligger innen tidsfristen. Da vil du aldri gjøre noe feil uansett....

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Skal jeg sette disse i klasse C eller D i klasser hvor de ikke har resultat fra før?

 

Har ikke skytteren noen resultater fra tidligere er klasse D den riktige klassen uansett om skytteren er i klasse A i alle andre. Alle skyttere MÅ skyte seg opp i nye klasser....eller ned for de som er så "heldige" :-)

 

Men det er lov å skrive seg opp selv, så du kan spørre skyttern om han eller hun ønsker å delta i en høyere klasse. Kan hende de vil velge det selv basert på sitt nivå....hvem vet...

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Tenkte jeg måtte svare selv om navne mitt ikke står blant de du helst ville ha svar i fra.

Men når Viggo skriver at ALLE skal starte i kl D, så blir det feil. :evil:

De skytterne du viser til har skutt før klasse D kom, dermed må de starte i den laveste klasse som fantes når

de startet, og det var kl C helt til de skyter seg ned i klasse D.

 

Selv om jeg ikke har vært med i så mange år, brenner jeg for idretten vår, så jeg håper ikke du blir sur om jeg

skrive et svar, dette er i alle fall sånn jeg har oppfatet reglemente.

 

Godt nyttår til dere alle.

Link to comment
Share on other sites

Men når Viggo skriver at ALLE skal starte i kl D, så blir det feil. :evil:

De skytterne du viser til har skutt før klasse D kom, dermed må de starte i den laveste klasse som fantes når

de startet, og det var kl C helt til de skyter seg ned i klasse D.

 

De som holdt på før klasse D ble innført starter ikke nå, Arild, de startet før. Starter er nåtid, altså det som skjer i disse dager.

Snakk om fanden som leser bibelen. 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei

Jeg tar sjansen på å snike inn et spørsmål i denna tråden da det er samme temaet.

Det gjelder resultatene for feltskytinga som skal på klasseføringslistene. Er det skytterens poeng i prosent av maks oppnådd poeng sum som skal føres opp?

 

ja hva ellers . . .

 

Men det er noen retningslinjer du finner i reglemanger på NSF`s sider

 

+noen endringer

http://www.skyting.no/t3.asp?p=19906&x=1&a=233647

Link to comment
Share on other sites

Husk at det er maks oppnådd poengsum i den aktuelle klassen som teller. Om maks i løypa er 100p og dette også er oppnådd i finfelt, mens beste resultat i militærfelt er 98, skal klasseføring i militærfelt ta utganspunkt i 98 p dvs minst 94 p for A, 84 p for B og 74 p for C.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...