Jump to content

Glock 17 vs Sig sauer P320


Perjoto

Recommended Posts

Har i dag en Tanfoglio Limited, og den passer meg godt, men har lyst på en striker fired pistol i tillegg og har sirklet meg inn på disse. Bruksområde er felt og muligens dynamisk etterhvert i production klassen.


Første spørsmålet er om Sig Saueren er trygg, da jeg leste den hadde løsnet skudd uten at noen var borti avtrekkeren: https://thestoddardfirm.com/p320-gun-liability/
De har byttet noen deler i avtrekkeren slik at nye modeller skal være tryggere. Antar derfor at dette ikke er noe å bekymre seg for hvis SIG’n er av nyere dato?

 

Glock kom også akkurat med en performance trigger. Den gjør kanskje at P320 mister sin største fordel over Glocken?🤔

 

Ja, det er kanskje ikke de feteste konkurransepistolene, men de har mye stæsj og dilldall man kan kjøpe, og har lyst å prøve en pistol med striker. 😅Tenker at Glocken sin fordel er at den virker tryggere, mens SIG’n kanskje ligner mer på Tanfoglioen i grepsfasong? Hvilken ville du valgt, og hvorfor?🙃

Link to comment
Share on other sites

Hva er hensikten din?

Skal du ha en pistol for å gjøre det bra i konkurranser eller en pistol for å "stasje"?

 

Har en P80 (Glock 17) og har tafset mye på P320 også. Smaken er som baken, men jeg tar P80 any day of the week, men det er fordi jeg har brukt den i over 30 år.

 

I DSSN Production bruker jeg ingen av de fordi jeg har lyst til å gjøre det litt bra. Litt flåsete sagt da man blir "god" på alt man øver mye med.

Det vil si de fleste gjør det, men det finnes unntak. Noen skyter bra med alt de tar på, og andre blir aldri gode (sikkert fordi de trener feil).

I bunn og grunn skyter jeg - objektivt sett - bra med Glock vil jeg påstå etter nevnte 30 år med å bruke den og tusener på tusener av skudd med den.

Men i Production skyter jeg som regel CZ Shadow 2.

 

Men hei, vil du ha en strike fire så kjør på. Hadde jeg da vært deg ville jeg vurdert CZ P10F også.

Prøv alle 3 og den som funker best i dine hender kjøper du da.

Link to comment
Share on other sites

Dersom det "MÅ" være striker (som også var et av mine ønsker da jeg kjøpte min første 9mm) - ville jeg absolutt vurdert Walther Q5 SF, eller evt. PDP. Walther har en av de aller beste striker-avtrekkerne. Nå vet ikke jeg hvordan det er med SIG, men Walther har ihvertfall "ekte" single action-design, mens f.eks. Glock har noe som ligner mer på double action. Dette gjør sitt med hvordan avtrekket føles.

 

Har skutt litt med Shadow 2, men kan ikke si jeg foretrekker den foran Q5-en min. De er ganske like både mtp vekt og avtrekk. Hipp som happ, osv.

 

(Disclaimer: jeg har en Glock selv også) :) 

Link to comment
Share on other sites

Walther og CZ P10 er sikkert bedre pistoler. Og sikkert det jeg burde kjøpt. Eller helst CZ. Men har lyst å stasje 🤑
 

6 hours ago, tg1 said:

Nå vet ikke jeg hvordan det er med SIG, men Walther har ihvertfall "ekte" single action-design,

Har forstått det sånn at både SIG Sauer og Glock med performance trigger er helspente og derfor har single action striker?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har begge to både G19X og en P320 

Hatt flere høykvalitetpistoler før disse og jeg kan enkelt og greit si at glock er "billig" militærpistol 

Den fungerer alltid men jeg hadde ikke konkurrert med den.

Sig en min føles noe bedre kvalitetsmessig men avtrekket er rævva etter min mening. 

Men som modulpistol er dette en stor fordel. 

 

Min anbefaling 

 

Gå for enten P320 M17 eller Canik Elite Combat 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...