Jump to content

Glock sin nye Performance Trigger


Perjoto

Recommended Posts

At man går fra en halvspent striker til en som er helspent vil jeg tror gjør minimalt med sikkerheten siden man fortsatt har sikringen i avtrekkeren og tennstempelsikring. Vådeskudd er i 99% av tilfellene skytteren sin skyld og ikke våpenet.

 

Men en Glock, eller andre tilsvarende plastikkpistoler for den saks skyld, vil aldri bli like konkurransedyktige, uansett hvor mye man horer dem opp, som f.eks en tunet 1911 eller matchpistoler.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Knöttis skrev (7 timer siden):

Men en Glock, eller andre tilsvarende plastikkpistoler for den saks skyld, vil aldri bli like konkurransedyktige, uansett hvor mye man horer dem opp, som f.eks en tunet 1911 eller matchpistoler.

Helt enig med deg. Jeg har nylig byttet avtrekk på en Walther PDP til Walthers Performance trigger (byttet samtidig alle fjærer), men selv om avtrekket ble veldig mye bedre er det egentlig ikke sammenlignbart med de beste 1911 pistolene. Avtrekket på min PDP føles som å lukke døren på en litt eldre Skoda, det er litt grøtete og klikker ikke alltid i lås på samme tidspunkt. En topptunet 1911 eller tilsvarende er som å lukke døra på en ny BMW i forhold. 

Link to comment
Share on other sites

 

13 hours ago, tg1 said:

Mulig jeg er for lite nøye, men jeg synes avtrekket på min Walther Q5 SF er helt perfekt. Har prøvd et par 1911, uten å bli overveldende imponert av dem.

 

Walther PPQ er vel kanskje det som er unntaket, men siden du har PPQ steel frame så har du jo også eliminert en av de ulempene en polymer pistoler har som er lav vekt. Nå vet jeg ikke hvilken 1911 du har prøvd, men hvis du får prøvd en som er tunet av rett person så vil du skjønne hva jeg mener.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Perjoto said:

Hva er det som gjør at det er så vanskelig å få en god avtrekker på strikerpistoler? Skulle tro det var ganske likt en boltrifle? 🤔

 

Kan få til et ganske bra avtrekk på striker pistoler, kommer an på hvilken trigger kit man bruker. Største ulempen en polymer pistol har som ikke lar seg fikse over natten er at de har lav vekt sammenlignet med en full size pistol i stål. Prøveskytt en Walther PPQ og en PPQ SF så skjønner du fort hvorfor PPQ SF er mer konkurransedyktig.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Har en Glock 17 gen5 ute å kunne skryte av avtrekket som sikkert er både 5 og 6 pund??Hvor mye bedre er Performans avtrekket

i forhold til orginalen?Prøvde en Walter PPQ med stålramme for et par uker siden og det er noe helt annet???Noen her som anbefaler

avtrekk til 15-1600kr og dette er verd pengene???

 

Helge

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Har eid et par glocker, de ble solgt mye på grunn av avtrekk som jeg aldri synes jeg mestret, har såvidt skutt med Timney avtrekk,  men synes ikke dette var nok til å få meg til å vurdere Glock igjen, hadde vært artig å prøve dette.               

                                                                                  

E-TEC skrev (1 time siden):

Den som ikke greier å ta et godt avtrekk med en Performance trigger bør kanskje finne seg en annen hobby, denne avtrekkeren er meget bra.......

 

Tja, en må jo ikke kjøpe "striker" pistol, finnes mye å velge i med Crispe SA/DA løsninger.

Link to comment
Share on other sites

Har ikke Flock selv lengre. 1911/2011 her i huset. Prøvde det nye avtrekket i går. Meget meget bra! Ring gutta i Lyngdal og bestill! Koster halvparten av Timney og bevarer alle sikkerhetsfunksjonaliteter. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...