Jump to content

Ønsker å gi vekk gammel Norma ammunisjon


fredriko

Recommended Posts

Hei, 

 

Jeg vet ikke om dette er rett plass å legge dette, men jeg har fått 3 esker med gammel Norma 30.06 ammunisjon for lenge siden, to av eskene er åpnet og den siste er fortsatt forseglet, jeg kommer aldri til å bruke denne ammunisjonen så den opptar bare plass i ammo kassen min hjemme. 

om noen ønsker disse for å skyte eller for å ha som samleobjekt så kan de kontakte meg så kan jeg sende de i posten, du som overtar de betaler selvsagt porto :)

 

 

Norma.jpg

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

bardp skrev (1 time siden):

Jeg har skutt mange elg med akkurat den patronen funker som bare det.

Det er ikke få elger her i Norden som har falt for Norma Elite i kaliber 6,5 - .308 - 30-06 - 8x57IS.

Det er klart at det har skjedd en utvikling til bedre kuler, men det daua elg med de gamle kulene også. Når jeg besøkte Norma i Åmotfors i Sverige en gang på 90-tallet forklarte de selv at Elite hadde et dårlig rykte (sikkert ikke uten grunn) så de opplyste om at de hadde gått over til en Hornady kule som et rimelig alternativ. Jeg har selv sett Norma Elite som har ekspandert/havarert  i skinnet på elg uten å ha fått dybdevirkning. Jeg har vist bildene fra Norma besøket her tidligere, tillater meg å vise de igjen.

Norma 1.JPG

Norma 2.JPG

Test av presisjon og fart.

 

Norma 3.JPG

Gløding av hylser med gassbrenner.

 

Norma 4.JPG

Trykkskyting. Legg merke til M/96 låskasser, gammel svensk Mauser.

 

Norma 5.JPG

Edited by Vaquero
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...