Jump to content

muningsbrems?


Remington 1100

Recommended Posts

at det ødelegger presisjonen med munningsbrems har jeg aldri hørt, men at det er lite koselig for de som ligger ved siden av har jeg både hørt og følt. Det gir mer smell også. Hva slags kaliber er det i foresten?? og hva med lyddemper. Det gir alt en munningsbrems gir pluss mindre lyd. Minuset er mirage

Link to comment
Share on other sites

dersom ein ser vekk fra dei andre på standplass så er munnigsbrems en god ting på 300 win og oppover.

Det er nok som du vil erfare fleire som annbefaler å dempe riflen i staden for å sette på brems.

Bakdelen ved å dempe riflen er jo at balansen ofte vil bli dårligere,og å kamme løpet på en lanholdsrigg er ikkje den beste løsningen pga utgangshastigheten..

Eg har brems på 300 winmag rifla mi, det er jo ikkje den verste rekylen i desse i utganspunktet,men tatt i betraktning at eg ofte skyt 100-150 skudd på en dag når eg setter opp langholdet so valgte eg å bremse rifla, det gjer det jo mykje meir behagelig å skyte då..

å skyte uten hørselvern er jo uaktuelt uansett så om det smell litt meir bryr meg fint lite..

 

Det eg vil annbefale er å få laget eller kjøpe en ferdig brems som ventilerer berre til sidene, dersom du får laget denne med 4 kammer og lite overmål i forhold til kaliberet (som trg opsettet) funker dette best med tanke på oppvirvling av drit og støv.. du vil nok merke det likavel men i mindre grad enn der det er hol heile vegen rundt, desse bremsane passer best til jakt der du berer rundt rifla og ikkje skyt liggende..

 

Presisjonsmessig vil du nok merke mindre samlinger med en god brems,det blir jo mindre rekyl og enklere å beherske rifla.

 

Mvh O

Link to comment
Share on other sites

Har hatt på en .22-250, skal ikke ha det igjen.

Jeg satte den på for å se innslaget i dyret, var omtrent ikke bevegelse i rifla.

Men smellet ble så mye mer og du er helt avhengig av å bruke hørselvern også PÅ JAKT.

Hadde samme gjenger på brems som demper, og bremsen ble etterhvert ikke brukt.

Link to comment
Share on other sites

Har hørt børsemaker si at en ikke trenger å øke "smellen" nevneverdig med brems. På disse bremsene var hullene borret mellom 45 og 30 grader med gassretningen, direkte i løpet. De ytterste 5 cm på løpet var da honet opp. Og rekylen var kraftig redusert.

 

Noen som har erfaring med slik brems?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...