Jump to content

Sako AII og Timney-avtrekk


sako_35

Recommended Posts

Ingen grunn til å nedgradere en L579 med Timney avtrekk.

 

Det er bedre å sette igang en omfattende leteakjon for å finne et orginalt Sako trykkpunkt matchavtrekk til L579.

Aaberg solgte disse løst i gamledager så de finnes i omløp.

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg undersøkte dette selv for en stund siden og fant noen som hadde byttet avtrekk på et amerikansk forum.

Konklusjonen var at det ikke er bare å bytte. Det må gjøres en del modifikasjoner for å få plass til Timney-avtrekket. I tillegg mister man sikringen.

 

Jeg har en AII selv også og avtrekket er bra, men ganske tungt.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Takk for svar. 

 

Ja avtrekket blir tungt etter en stund, vært bra en periode etter justering hos børsemaker, men så går det tilbake til å bli tungt. 

Ser at det kan finnes trykkpunktavtrekk for Sako i omløp, da har jeg jo noe å strekke meg etter der, ønsker jo i grunn å kunne også bruke denne rifla på jakt igjen, men med noen uheldige episoder med rifla, så ble den banebørse i steden, der er det jo bare blinken som får gjennomgå med dårlige avtrakk fra min side. Har Blaser R8 og Sauer202 som er med på jakt, der er det ikke de avtrekkutfordringene. 

 

Sako_35

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...