Jump to content

Docter v6 sikte med løst lystårn


Parisva

Recommended Posts

Hei, 

 

har en Docter v6 riflekikkert jeg kjøpte for noen år tilbake hvor lystårnet har løsnet ifra tuben. 
 

Har vært i kontakt med importør angående saken, og her var det ikke mye å hente på garanti da Docter (eller Noblex som de heter nå) gikk konkurs under pandemien. 
 

Jeg synst siktet er bra og vil gjerne prøve å fikse dette, men ser for meg kostnaden blir høyere en å kjøpe nytt. 

Koster 3500,- bare for at de skal ta i mot å se på hva som er galt, + frakt + arbeid, etc.
 

Tenkte derfor å få en kompis til å frese ut et «lokk» som jeg kan skru fast over hullet der lystårnet skulle stå. 
 

Så kommer spørsmålet, skal det være nitrogen i tuben, eller er dette i det innvendige røret? 


 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har et Docter Classic 3-12X56 med lys, kjøpt i 2014. Lokket til batteriet forsvant under jakta, og etter tre veldig våte dager på elgpost er det fullt av dogg og vanndråper i siktet.
Gjorde som TS, kontaktet importøren for Noblex, og fikk samme beskjed vedr. reparasjonspriser.
Jeg regner med at vannet kom inn fra batterikassen/lysbryteren.... så dette er en mulig inntrengningsvei.
Nei, jeg sender ikke dette til reparasjon, for dyrt og tidskrevende. Det blir pensjonert, og jeg kjøper noe nytt.

 

 

Edited by Miskatonic
*inntrengningsvei...
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...