Jump to content

Vixen kikkertsikte


Akto

Recommended Posts

Jeg ble bare nysgjerrig. Jeg kjøpte den etter en anbefaling i en kikkertbutikk i Oslo, jeg hadde den gang et ganske romslig budsjett og skulle ha en god og lett kikkert for å se hva ørreten vaket på i forbindelse med fluefiske. Og den kikkerten selgeren absolutt ville selge meg i havet av Zeiss og Swarovski var nettopp den Vixen-kikkerten til langt under halve prisen av det jeg hadde sagt var budsjettet mitt. De siste årene har den bare stått i vinduet på hytta, men i dag tidlig så jeg den og tenkte jeg skulle sjekke om merket fortsatt eksisterer. Det gjorde det, og de har også kikkertsikter i en relativt høy prisklasse. Så da ble jeg nysgjerrig på om noen hadde erfaring.

Edited by Akto
Link to comment
Share on other sites

Polardego skrev (11 timer siden):

Som feks de beste kikertene til Kowa

At de dyre modellene til Kowa er skitbra vel vel de fleste. Problemet med Kowa er egentlig bare to ting - norske jegere tror Zeiss er bedre enn alt, uansett om det motsatte er bevist.  Og Kowa er ikke alltid enkelt å få kjøpt.

Vixen har jeg derimot aldri hørt om, og jeg er jeger, fuglekikker, stjernekikker, optikkinteressert, og trodde jeg hadde hørt om det meste. 

 

Er spent på om det er mange som har erfaringer med dem.

 

K

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...