Jump to content

Skogsfugl jakta 2022


308nm

Recommended Posts

  • Olesøn changed the title to Skogsfugl jakta 2022

Lite fugl og se på støkk de første dagene, men digg å være igang. Har gått i ukjent terreng på Ringkollen, så kan nok skrive av litt på det. Snart venter «hjemmebane». Fikk noen på vingende, ingen tiur, men fant en fjør som ga meg energi til noen ekstra kilometer med våte sko;) 

B2AA9366-A18D-4EA7-9063-A98618FA2521.jpeg.949c65dd03c2cce7b138deb31873c919.jpeg

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Herregud så heldig! 🙂

 

I går satt jeg klar med rifla på hjortepost. Ravnene var i full gang på slakteavfallet etter årets siste hjortefall. Mens jeg sitter der får jeg plutselig øye på noe jeg trur er en orrhane som kommer seilende inn på stive vinger mot myra. Der tok jeg grundig feil, for det var ei fin røy etterfulgt av nok ei røy kort tid etterpå. Så trivelig at «dere» har lyst til å være med og speide etter hjort! 🙂 Brun-fuglen i hønsefamilien har vi bestemt å spare pga ønsket om flere kull i området, og innsatsen under mårfangsten av grunneieren begynner tydelig å virke. 🙂


Etter en lengre stund i lyngen, så kom den … selveste tiuren, seilende, majestetisk og fryktløs inn mot sine 2 maker. Den slår seg fort ned og begynner å beite ganske så kjapt etter han har fått bekreftet sin ankomst. Jeg legger rifla rolig til skulderen og skuddet går. Den blir truffet i nakken, og seiler om umiddelbart. Holdet ble ca. 70m og kula var en naturalis i 6,5. 🤩

 

 

1C69DA18-0AEB-4F05-A7CF-6DD8C57E2485.jpeg

Edited by Aasbø
  • Like 15
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...