Jump to content

220 Swift til langhold


220swift

Recommended Posts

Tiden var inne for løpsskifte på Min ruger 77 220 swift.Så jeg tenkte hvorfor ikke prøve å lage den til en(medium)langholdsrifle.Brotsj med mine mål ble bestillt hos Dave Manson,LotharWatther-løpsemne med 1:8 snurr,ny stokk kjøpt fra Boyds,div kuler fra 70-80gr også og resultatet ble utrolig bra når jeg fant rette ladning ,er veldig følsom på setting av kuledybde,men kombinasjonen av Nosler 80 gr CC og H4831SC,halsdreiede WW-hylser er rette oppskrift til Ruger'n ,ca 8mm ,5 skudd@100M.Disse kommer ut med ca 1000 m\s ,så på 700m vil de ennå ha ca 550 m\s gr berger,53 Gr varmageddon funker også fint.40 gr ballistic tip blir bare til en grå sky foran løpet med ca 1280m\s i utgang.

image.jpg

IMG_20220830_200257.jpg

IMG_20220423_091323.jpg

  • Like 11
Link to comment
Share on other sites

Så jo lovende ut. Har du prøvd den på langt hold?

 

Ville ikke testa for mye på kort hold iaf. - en kjenning her laga en 22-250 "langholdsrifle". Jeg tror han rakk å skyte den to ganger på 1000m før løpet gav seg. Men den samla bra der ute, med Berger 90gr VLD.

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

M67 skrev (9 timer siden):

Så jo lovende ut. Har du prøvd den på langt hold?

 

Ville ikke testa for mye på kort hold iaf. - en kjenning her laga en 22-250 "langholdsrifle". Jeg tror han rakk å skyte den to ganger på 1000m før løpet gav seg. Men den samla bra der ute, med Berger 90gr VLD.

 

M67 skrev (9 timer siden):

 

Er ennå bare i testfasen ang. å finne rette kombinasjon.Blir snart test på 700m så får vi se.Har nå skutt ca 300 skudd og det ser ut at det går bare bedre nå enn da det var nytt.Hadde egentlig håpet på Bergerkulene(på bildet) eller hornady 75 ELD,men får ikke samme presisjon .Noslerkulene er ikke av samme jevnhet når jeg måler COL etter å ha satt kula som Berger som kan tyde på et avvik fra BC fra kule til kule ,så vi får se når jeg får testet på 700m .Prøver å holde ladningene på max ca400Mpa,ca 58000psi så da bør det holde ca 1200 skudd,tiden vil vise.I så fall er det bare å ta ei kveldsøkt ved benken og montere et nytt .Gammelløpet går godt ennå ,er fra '92 ,ukjent ant skudd(1500++),holder ennå under 20mm samlinger med 55 gr Berger.Har målt ca 4mm mere friflukt i forhold til et nykammret.Vet ikke hva friflukten på orginalløpet var da.Kan prøve å ta en filmsnutt av en 40-grainer neste gang jeg skal ut.

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...