Jump to content

Tilbakekall av Mauser 18 og Sauer 100.


bbdg

Recommended Posts

Hjelper vel å se på det som står rett under ;)  

 

A: MAUSER Jagdwaffen GmbH is voluntarily instigating a recall to ensure the safety of its customers. During quality checks, MAUSER has identified a potential safety issue with certain MAUSER 18 hunting rifles in caliber 6.5x55 SE. It was found that a specific batch of barrels does not meet our high quality standards. As a result, a high amount of shots can lead to premature weakening/fatigue of the barrel material. In the worst case, this can lead to severe damage to the rifle. Injury to the shooter also cannot be eliminated.

 

 

Ole

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skal levere min M18 tilbake neste uke, da mitt våpennr. står på Muser sin recall liste.

Jeg vet kun at jeg ble kastet fra en forhandler til den andre, og ikke alle forhandlere har fått med seg tilbakekalling, eller vil ta riflen inn. Men det ordnet seg til slutt.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det var vel først snakk om bytting av pipe, men nå er den «nye» instruksen å levere ut helt ny rifle i .308 (i følge XXL sine sider). Er snakk om 12 mnd ventetid ved løpsbytte, så for min del blir det å ta imot ny rifle. Plaster på såret er ny demper (Hausken eller Atec), samt gavekort på 1000,-

Link to comment
Share on other sites

Beskjeden fra Jakt & Friluft er at man leverer inn børse der, og deres børsemaker skifter pipe. Kun pipe.
Dersom du har rifle med demper så gjenger de opp nytt løp til demperen din.

Leverer du med optikk montert så vil også børsemaker skyte inn riflen for deg.

Har forstått at prosessen er kjapt og effektiv lokalt utført i Ærendal.

 

PS! Kaliberbytte er vist uaktuelt siden de kun skifter pipen. En kompis spurte om å få bytte fra 6.5x55 til 308win, men fikk avslag.

 

Ser ut som J & F håndterer dette bedre enn XXL da 😉

Link to comment
Share on other sites

Aha, jeg skjønner. Jeg kjøpte min hos XXL, så da har kanskje de ulike forhandlerne litt ulik prosedyre på det. Jeg har jo egentlig ingen interesse av ny rifle i annet kaliber, men her må man vel sikkert gå via forhandleren man kjøpte rifla av…

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Bartemannen said:

PS! Kaliberbytte er vist uaktuelt siden de kun skifter pipen. En kompis spurte om å få bytte fra 6.5x55 til 308win, men fikk avslag.

 

Ser ut som J & F håndterer dette bedre enn XXL da 😉

Jeg har tatt kontakt med importøren selv, beskjeden jeg fikk er følgende:

Det er enormt mange våpen det snakker om som skal få ny pipe, de har ikke fått nok pipe til å skifte på alle riflene der ute. Så enten å vente til våren 2023, få ny m18 i 308w eller oppgradere til m12 og betale mellomlegg.

Jeg hadde vært mer skeptisk til hvor J&F får tak i pipene sine, de må nok følge importøren sine regler når det gjelder garanti på våpen. 

4 hours ago, AnJo said:

Aha, jeg skjønner. Jeg kjøpte min hos XXL, så da har kanskje de ulike forhandlerne litt ulik prosedyre på det. Jeg har jo egentlig ingen interesse av ny rifle i annet kaliber, men her må man vel sikkert gå via forhandleren man kjøpte rifla av…

Det er foresten slik at du kan velge å levere riflen til den Mauser forhandler du ønsker, spiller ingen rolle hvor du har kjøpt riflen fra. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 10/7/2022 at 8:32 PM, Falk_1 said:

Jeg har tatt kontakt med importøren selv, beskjeden jeg fikk er følgende:

Det er enormt mange våpen det snakker om som skal få ny pipe, de har ikke fått nok pipe til å skifte på alle riflene der ute. Så enten å vente til våren 2023, få ny m18 i 308w eller oppgradere til m12 og betale mellomlegg.

Jeg hadde vært mer skeptisk til hvor J&F får tak i pipene sine, de må nok følge importøren sine regler når det gjelder garanti på våpen. 

Det er foresten slik at du kan velge å levere riflen til den Mauser forhandler du ønsker, spiller ingen rolle hvor du har kjøpt riflen fra. 

Gjelder ikke Mauser. Er en Sauer 100 😉

Og ellers er jeg personlig veldig lite skeptisk til J&F.

Edited by Bartemannen
Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Bartemannen said:

Gjelder ikke Mauser. Er en Sauer 100 😉

Og ellers er jeg personlig veldig lite skeptisk til J&F.

Det er samme importør på Sauer og Mauser, og mener det er samme ventetid på begge 😉

Men det er kompisen din som sitter med fasiten, og han må sjekke om han har fått riktig info.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...