Jump to content

Dårlige samlinger med 120gr ttsx 120gr i Sauer 202.


Vestlandshjort

Recommended Posts

ladebenken skrev (21 timer siden):

Litt mer seriøst: Jeg vet at du er dyktig, men du har ett lite problem med hvordan du fremstiller det. Det er ikke mange jaktrifler som er i stand til å skyte noe særlig under 15mm. Du fremstiller dette som om alle andre er totalt talentløse som ikke klarer å få riflene sine til å skyte i ett hull. 

 

Det har vel litt med å forstå at det er litt mere "utfordrende" å få det til med en "tradisjonell" jaktrifle.. og en må jobbe litt mere med det skytetekniske med en "lett" jaktrifle vs en rigget konkurranse rifle..

 

En har da to valg.. enten akseptere at en skyter dårligere med jaktriflen.. eller prøve å jobbe med det skyte tekniske for å redusere "gapet" en gjerne opplever med en jaktrifle..

 

Jeg har valgt det siste.. jeg "jobber" med de utfordringer de enkelte våpen gir for å bedre egen opplevelse og presisjon med de enkelte våpen... kanskje så er jeg bortskjemt med Blaser.. og presisjonen de gir.. om jeg gjør jobben så er det marginal forskjel på de våpen og mere racing rigget våpen.. selfølgelig må en jobbe mere med en selv med en jaktrifle..en en rifle bygget for presisjon og konkurranser.. men det ligger på skytter.. like bra..hver gang..ikke sjans.. men når en går inn for.. og konsentrerer seg..ja da kommer også resultatene.. selv med en "udugelig jaktrifle"

Link to comment
Share on other sites

ladebenken skrev (22 timer siden):

Du fremstiller dette som om alle andre er totalt talentløse som ikke klarer å få riflene sine til å skyte i ett hull. 

 

Jeg synes ærlig talt det ikke er så veldig vanskelig.. den riflen jeg skyter aldeles dårligst med.. 20201007_212923.jpg.f03f2353da37efa1e9e9cfcb9a2077cd.jpg

 

Blaser K95.. seriene er skutt som på bildet.. skutt etter hverandre.. 3 av seriene er 3 skudd.. 1 serie er 5 skudd.. går riflen så godt? eller er det flaks når en skyter slik 4 ganger etter hverandre? børsa veier 2138 gram på kjøkkenbenken pluss montasje og sikte.. samt demper.. altså en relativt lett børse.. jeg må i hvertfall konsentrere meg ørlite når jeg skyter for å prestere..  

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
Vestlandshjort skrev (På 23.8.2022 den 20.49):

 "Jeg har ladd med vv N-160 45,5gr." 

Jeg har samme børse som deg med 6,5 løp blant annet og har ladet barnes 120 grains med N160 46 grains. Samme resultat som deg. Karte ikke å samle. Gikk over til Norma URP 46,3 grains som hjalp en del. Har nå bestemt meg for å gå over til NPB 120 grains, (NB! viktig å ikke bruke NPB 121 grains i samme kaliber). Den kula er ikke stabil i Sauer og Blaser. Det er etter å ha prøvd denne kula på hjortejakt med godt resultat. Fint slakt etterpå. Bedre samling får jeg også med den kula.

 2106589541_NPB120Grains890ms.jpg.8f6f0efa720a3673856dcb76cead79fb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...