Jump to content

Mulig å merke flere gårds- bruksnummer i kart?


EnTo

Recommended Posts

Hei
Jeg har leid et småvilt/rådyr-terreng. Terrenget består av flere teiger tilhørende forskjellige grunneiere. Hadde vært praktisk om det finnes en løsning hvor en kan merke flere gårds-bruksnummer i kartet, og dermed være sikker på at man jakter der man har lov. Har en Garmin Alpha 100 og en vanlig Android tlf. Noen som har tips til hvordan en kan løse dette, enten via Garmin eller via app til mobil? Har søkt her på forumet uten å finne svar på akkurat dette. Beklager om det er noe som jeg ikke har fått med meg. Er nok ikke veldig teknisk anlagt på dette området, så "te-skje metoden" er å foretrekke.

Link to comment
Share on other sites

Appen Norgeskart friluftsliv kan være en løsning. Under innstillinger gå på kart og kartlag og velg "Topografisk" under kart og "Eiendommer" under kartlag. Om du går ut igjen av innstillinger og zoomer litt inn på aktuelt område vil du se eiendomsgrensene. Trykk på grønn pluss nede til venstre og velg "Rute & mål". Nå kan du tegne en løype rundt eiendommene du kan jakte på. Start ved å sette rød kryss på kartet der du vil starte og trykk grønn pluss. Dra kartet slik at rød kryss står på neste punkt du vil lage og trykk grønn pluss igjen. Fortsett til du har laget hele løypen og trykk lagre. Om eiendomsgrensene har lengre rette linjer kan du zoome ut mellom hvert punkt du lager for så å zoome inn igjen når grensene har mye vinkler. Tar litt tid men når det er gjort ser du alltid hvor du er (blå runding) i forhold til grensene. 

 

Du kan gjøre omtrent det samme i appen wehunt også om du heller vil bruke denne.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har tidligere tegnet inn grenser som rute/spor i Garmin BaseCamp og importert de til enheten. Da ser man grensen tydelig. 
Man får også kjøpt kart til Garmin som har eiendomsgrenser, som burde holde når man har blitt mer kjent i terrenget. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...