Jump to content

Browling buckmark hvilken modell ?


Tresbien

Recommended Posts

Buckmark er vel egentlig Buckmark, så om du først har bestemt deg for den så er det vel egentlig bare å bestemme seg for om du vil ha brukt eller nytt. 

 

I dag mener jeg den produseres med to forskjellige rammer, da er det lureste å få prøvd for å se hvilken ramme du liker best UDX ramma er vel litt mindre men har "finger grooves" som glock gjengen krangler over, alternativet er en ramme mer som en 1911. Her er det smaken som avgjør, og ikke minst hva du mener du trenger av optikk gjenget pipe, sikter osv. 

 

Kjøper du brukt er det viktig å styre unna de tidligste, de har en sleide som mangler "ørene" i bakkant og gir følgelig litt mer knot rundt opp og nedspenning, setter du en rail på en slik en blir det fort litt mer begrenset hva som passer av optikk. 

 

 

Buckmarken er en fin pistol, så har du bestemt deg er det bare å slå til. 

Av egen erfaring kan jeg nevne at min Buckmark Plus fra 2003 var den gangen slitsom å få til å gå da den var ny. Jeg holdt på å gi opp, men bet tennene sammen de første 1000-1500 skuddene, siden har den ikke lagd mye krøll, selv om den trenger puss i ny og ne. 

Årsaken til mine problemer var overflatebehandlingen av Rammen, som måtte slites glatt før pistolen fungerte problemfritt. Litt kinkig den gang men som sagt ingen problemer siden. 

 

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Buckmark Black Label, skutt noen tusen skudd med nå. Går kjempefint, sjelden klikk eller andre problemer. Den har rail på hele toppen, og under løpet foran. Gjenget for lyddemper eller kompensator. Valgte den fordi den så litt mer "pistol" ut. Mengder av oppgraderinger og annet snacks å få tak i til den også. Kjøpte min på Skitt Jakt i sandefjord.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/24/2022 at 9:37 PM, Arenor said:

Jeg har en Buckmark Black Label, skutt noen tusen skudd med nå. Går kjempefint, sjelden klikk eller andre problemer. Den har rail på hele toppen, og under løpet foran. Gjenget for lyddemper eller kompensator. Valgte den fordi den så litt mer "pistol" ut. Mengder av oppgraderinger og annet snacks å få tak i til den også. Kjøpte min på Skitt Jakt i sandefjord.

 

 

Jeg vet ikke om den er like presis som andre modeller fordi tønnen er kortere

 

http://www.browning.no/produkter/skytevapen/pistoler.html

 

https://www.wingevapen.no/product-category/vapen-pistol/browning

 

https://www.browning.eu/products/pistols/buck_mark/

Edited by Tresbien
Link to comment
Share on other sites

Mekanisk sett er det nok ingen forskjell på 4 og 5 tommers pipe, i praksis taper du noe siktelengde. Nå vet ikke jeg hva du skal bruke den til, for ønsker du å vinne NM er nok det lettere med et annet våpen. 

 

Skal du hevde deg i konkurranser innen NSF er nok den lengre pipen grei å ha, er målet derimot gøy på banen og litt lokale stevner går det nok fint med Black Label, kan ta demper fra fabrikk og følgelig kan være med på tur til egnet hytte.

 

Skal du skyte Sivilpistol 5 i DSSN er black lable den beste fra fabrikk, men da ville jeg nok heller kjøpt meg en Tac-Sol pipe. 

 

 

Men som jeg skrev over er det viktigste å finne den rammetypen du vil ha, piper er ikke veldig dyre og kan lett byttes.

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, PeM said:

 

Skal du hevde deg i konkurranser innen NSF er nok den lengre pipen grei å ha, er målet derimot gøy på banen og litt lokale stevner går det nok fint med Black Label, kan ta demper fra fabrikk og følgelig kan være med på tur til egnet hytte.

Skal du hevde deg innen NSF trenger du et annet våpen. Buckmark er langt ifra egnet til NSF.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 3/26/2022 at 7:13 PM, MelvinP said:

Skal du hevde deg innen NSF trenger du et annet våpen. Buckmark er langt ifra egnet til NSF.

 

hvilke våpen for NSF ? 
Walther gsp og pardini de passer ikke meg

hva slags våpen er det på bildet 7:10

 

Screenshot_2022-04-02-21-19-30-402_com.google.android.youtube.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
On 3/26/2022 at 6:33 PM, Arenor said:

Til mitt bruk så fungerer den i hvertfall utmerket, får fine samlinger, og somregel 45+ på 5-skudds serier. Det er nok ikke pistolen som hindrer meg i å skyte bedre enn det... 

 

Hei igjen, hvordan fungerer black label-pistolen din fortsatt, og anbefaler du å kjøpe den i dag? Eg trenger .22 

 

Mvh,

Lukas

Link to comment
Share on other sites

On 4/2/2022 at 9:25 PM, Tresbien said:

 

hvilke våpen for NSF ? 
Walther gsp og pardini de passer ikke meg

hva slags våpen er det på bildet 7:10

 

Screenshot_2022-04-02-21-19-30-402_com.google.android.youtube.jpg

Hva gjør at de ikke passer? Grepet kan alltids modifiseres slik at det passer. Hvis du har planer om å hevde deg i konkurranse så er ikke buckmark rette veien å gå.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 8/7/2022 at 8:21 PM, Tresbien said:

 

Hei igjen, hvordan fungerer black label-pistolen din fortsatt, og anbefaler du å kjøpe den i dag? Eg trenger .22 

 

Mvh,

Lukas

Den fungerer fortsatt utmerket til mitt bruk. Jeg har byttet til tandemkross avtrekk, og er veldig fornøyd med det. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...