Jump to content

Pistolskyting i Trondheim?


Stortrøndern

Recommended Posts

Fikk litt lyst til å starte opp med pistolskyting da jeg nylig flyttet til Trondheim, og det kunne vært morro å supplere rifleskytingen ifbm. jakt litt :)
Noen som har tips til hvordan klubb som er enkel og grei å starte opp i? Ser de aller fleste starter kursene sine 1-2 ganger i året. Lurer også på om man er nødt til å skyte med klubbvåpen hele 6 mnd-perioden, eller kan man ordne eget og bruke dette på noe vis? :)

ST

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Stortrøndern skrev (På 15.3.2022 den 10.30):

Lurer også på om man er nødt til å skyte med klubbvåpen hele 6 mnd-perioden, eller kan man ordne eget og bruke dette på noe vis? :)

Du får ikke kjøpt våpen før du har vært medlem 6 mnd. Ei heller kan du låne våpen av andre. Dermed er du nok prisgitt klubbvåpen i de første 6 mnd.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Nyligblitttrønder skrev (På 19.4.2022 den 5.03):

Håper virkelig noen svarer på dette! Jeg tenkte faktisk på det samme. Pistolskyting virker som en fin hobby når jeg måtte legge igjen jaktrifla hjemme for å studere i Trondheim. 

Viking i Trondheim
Orkla PK eller Meldal PK utenfor byen.
Banene er åpen hele året utenfor byen, 0900 til 21 hverdager, 1300 til 21 00 søn og helligdager.

Hos orkla finnes skivemateriell  til bruk på banen (husk å rydd opp etter deg) 

Åsså har vi TFS innen dynamisk, vet ikke om de har noe særlig aktivitet lenger, de deler in nedørs bane med Viking, mangler antakelig utendørs bane, de gjorde i allefall det før, så medlemmene måtte melde seg inn i TPK også

 

(PS trønder er ikke noe du BLIR, det er noe du er født.  Men vi er et godhjertet folkeslag, så du er hjertelig velkommen!)

Link to comment
Share on other sites

Stortrøndern skrev (På 15.3.2022 den 10.30):

Fikk litt lyst til å starte opp med pistolskyting da jeg nylig flyttet til Trondheim

Noen som har tips til hvordan klubb som er enkel og grei å starte opp i? 
Klubbene utenfor byen holder en rekke åpne stevner der også militærhistorisk skyting er på prgrammet.
Dette er definert som orginale UMODIFISERTE tjenestevåpen produsert før oktober 1945, eller i nødsfall produsert i uendret form i de tidlige etterkrigsårene.
Da skyter slike våpen i gne klasser, i tillegg til NSF-klassene.
Neste stevne er første helga i juni. Meldal PK.

ST

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...