Jump to content

Salter GSP .22 fra 1984


orlogs

Recommended Posts

God kveld.  Jeg står i ferd med å kjøpe en .22lr for VM fin, NAIS og hurtigpistol og har en Walther GSP fra 1984 på hånden. Har foretatt en del prøveskyting og det funker bra. Prisen er grei og jeg tenker å koste på meg et Rink-grep. Det jeg lurer på er om en såvidt gammel pistol har en funksjonell rest-levetid som forsvarer kjøpet ? Siden jeg er pensjonist og godt opp i årene gjelder det å finne det optimale forholdet mellom pris, pistolens levetid og min egen resterende funksjonsdyktighet. Noen med erfaring med Walther ?

Link to comment
Share on other sites

Det var da et kryptisk svar Torf. 

Jeg har brukt GSP i årevis, og det er mitt foretrukne våpen. GSP er vel regnet som det mest funksjonssikre som finnes, og det er også min erfaring. Dersom den ser fin ut, er den sikkert bra. Pris for en fin er rundt 5.000.- kroner pluss/minus.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg har en 1974 modell gsp som jeg adopterte i det herrens år 1995. Den har jeg 32 kit til og den fungerer aldeles utmerket. Jeg har aldri byttet noe på den, men alltid holdt den ren, pen og tørrsmurt. Jeg har ofte sett over gjerdet etter andre våpen, men når man har hatt så mange sorger og gleder sammen så blir den mer enn en metallklump som sier pang.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...