Jump to content

ny rifle...


Roy

Recommended Posts

skal kjøpe miin første elg kanon, har tenkt på å kjøpe noe billig.. har tenkt på rem 700, men er jo 1000 forskjellige typer..

noen tips til hva jeg bør kjøpe? ulemper osv..

 

takk for allesvar, godt nyttår!!!

 

 

Hvis pris er en faktor så syns jeg Howa gir mest "Bang for the buck" , er veldig fornøyd med min som jeg fikk fra interarms, meget bra presisjon :)

 

http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?f=14&t=4289&hilit=+Ny+Howa+1500

 

Ellers kan nok et søk grave opp mye om anbefalinger osv..

Link to comment
Share on other sites

Ville sett på NY rifler som:

Remington 700 SPS,

Savage 116,

Howa,

Tikka T3,

Winchester

Ruger M77(liker ikke denne selv men andre gjør det)

Browning

Noe dyrer rifler som

 

Sauer 202

Sako 85 (75)

Blazer R93 (Liker virkelig ikke denne riflen, men noen ELSKER den)

 

Ville alternativt sett på bruktrifler som:

 

Tikka 595/696 (topp rifle)

Remington 700 BDL

Savage 110 (serien)

Sako 75

 

På brukt markedet finnes det mye rart, og mye godt.

Ville satset på noen av de etablerte merkene som Remington og Tikka. Dette er ofte de "beste"kjøpene.

Er litt mer skeptisk til tidligere ombygde HV Mævsere, da det er vanskelig å "kvalitetssikre" arbeidet som er gjort på de.

 

Har selv (mange rifler) men bruker mest Sauer 202 i 308win og Savage WW 116 i 338 winmag. Liker Savagen meget godt da det er en røff skytemaskin til en billig penge.

Er skeptisk til Tikka T3 da det er "vel" mye plast deler på den, men det er også en god skyte maskin. Ville heller hatt en pent brukt 595/696 modell, mindre plast, mer rifle.

 

Lykke til

MADMADS

Link to comment
Share on other sites

Du kan jo se nærmere på Diamond Hunter sine rifler eller Sabatti 90 som er akkurat den samme riflen. Gode og solide rifler som har en utmerket presisjon. Jeg har sagt det før at dette er rifler som er fullt på høyde med Remington sine billig modeller. Her får du iallfall en sikring på våpnet som låser hevarmen. Noe som jeg syns er et møst på en jaktrifle. Får du denne riflen for den prisen Holdstad våpen oppgir vil jeg tro du gjør et meget bra kjøp.

 

http://www.holstadvapen.no/?CatID=1243

Link to comment
Share on other sites

http://www.jaktogfriluft.no/display.asp ... rodid=5911 denne og en del andre modeller av 700 får du i links. Jeg vil anbefale remington 700 etter dine kriterier. Jeg har flere våpen, noen litt dyrere, men Rem 700 LSS (i links, men vet ikke om de fører den i links lengre)er vel kansje den jeg bruker mest. Og 700-kassa har jo bra muligheter hvis du blir bitt av byggedilla.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
howa fåes ikke i links og mange klager på rem 700 da de ikke har frittliggende løp.. kanskje det blir vanlig howa så får jeg bare ta til takke med ladearmen på feil side..

 

 

Å fikse frittliggende løp på en Rem. er så enkelt at det er bare tull å ta til takke med rechts-børse for en links-skytter pga det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...