Jump to content

Bergara extreme hunter nordic


BixTheBug

Recommended Posts

Er ute etter folk som har erfaring med denne. Vurderer den i 308win til hjortejakt i bratte vestlandslier. Ikke av de letteste, men forholdsvis kort og hendig å ha med. Det jeg lurer på er hvordan holdbarheten er, og om det er noen kjente feil med bergara da dette merket er ukjent for meg. Og hvordan er presisjonen? Noen som har testet?

Link to comment
Share on other sites

BixTheBug skrev (7 timer siden):

Er ute etter folk som har erfaring med denne. Vurderer den i 308win til hjortejakt i bratte vestlandslier. Ikke av de letteste, men forholdsvis kort og hendig å ha med. Det jeg lurer på er hvordan holdbarheten er, og om det er noen kjente feil med bergara da dette merket er ukjent for meg. Og hvordan er presisjonen? Noen som har testet?

 

Jeg har Bergara B-14HMR i 22-250 og er strålende fornøyd, det eneste jeg har bytta på den som jeg vet var et problem var at "kappa" helt bakerst på bolten (Boltshroud på engelsk) var i støpegods og begynte å ruste, dermed ble gjengene dårlige etterhvert, jeg sendte melding til Pederesen Vaabenlager som jeg kjøpte rifla fra, de sendte meg en ny forbedret utgave som var i maskinert stål. 
utrolig god kvalitetsfølelse over hele rifla, godt avtrekk, smooth boltgange, og skikkelig solid bygget virker det som.

Løpene til Bergara er jo heller ikke noe å utsette på :)

 

Link to comment
Share on other sites

Vel, hvis jeg skal utsette noe på løpene til Bergara, så er det at de burde vært cerakoted, slik som Wilderness-serien har som standard. Endte opp med at jeg spraylakkerte min HMR med Nfm sin spraylakk for å slippe å pusse rust etter hver gang man tok børsa ut av skapet. 

 

Presisjonsmessig, gjør løpene det de skal 😉

Link to comment
Share on other sites

Rugern skrev (6 timer siden):

Vel, hvis jeg skal utsette noe på løpene til Bergara, så er det at de burde vært cerakoted, slik som Wilderness-serien har som standard. Endte opp med at jeg spraylakkerte min HMR med Nfm sin spraylakk for å slippe å pusse rust etter hver gang man tok børsa ut av skapet. 

 

Presisjonsmessig, gjør løpene det de skal 😉

aldri sett noe rust på pipa mi selv om den er godt oppripet inn til stålet, men jeg drar en lapp med olje over løpet utvendig hver gang jeg setter den i skapet ;)

 

Link to comment
Share on other sites

Strålende fornøyd med min, selv om jeg solgte den.

Fungerte flott med alt av ammunisjon jeg prøvde på min, inkludert subsonic 185 grain.

 

Det er to mindre svakheter i 2020-modellen jeg eide:

Sikringen låser ikke bolten.

Magasinet av polymer oppleves litt billig.

 

Styrkene var:

Lett

Glatt boltgang

Presis

Solid konstruksjon

Behagelig stokk

Cerakoten på løp, låsekasse og bolt.

1:10 riflestigning

 

Solgte den for å kjøpe en annen Bergara i .450 bushmaster.

 

Edited by Red FR
Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...
On 2/11/2022 at 4:33 PM, Rugern said:

Vel, hvis jeg skal utsette noe på løpene til Bergara, så er det at de burde vært cerakoted, slik som Wilderness-serien har som standard. Endte opp med at jeg spraylakkerte min HMR med Nfm sin spraylakk for å slippe å pusse rust etter hver gang man tok børsa ut av skapet. 

 

Presisjonsmessig, gjør løpene det de skal 😉

Hei, har du bilde av rifla etter lakkering? har kjøpt NFM lakk og skal til å lakke min HMR også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...