Jump to content

Beddemasse herdetid locklite 3471


mike79

Recommended Posts

blandet den veldig bra sammen

20220123_145402.jpg.85b13ec4d255c2b0bed52bdbea3b1035.jpg

 

jeg leser den skal være helt fast etter 72 timer.

Men inntil nu ser klumpen ikke ut til å herde.
 

Sitat
  • Apply the product to the working area with the spatula provided.
  • Prevent the repaired parts from moving during a cure.
  • Full cure is achieved at room temperature after 72 hours; heating the part to 40 °C will reduce the time span to 24 hours.
  • Due to heat generation during the curing process, larger quantities tend to cure more rapidly.

Da må jeg vel nesten vente 72 timer før jeg skiller alt av ?

Link to comment
Share on other sites

Mix Ratio, by weight - Resin : Hardener 6.25 : 1

Mix Ratio, by volume - Resin : Hardener 2.5 : 1 er den på 3471 på nettet og på den bruksanvisning er den 1:1 men den var jo så til et helt andet produkt.(3474)

Er ikke kjemiker så vet ikke om det eventuelt vil herde til slutt

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

Ut fra Google så ser det ut til å kunne være forskjellige varianter ang blandingsforhold. Normalt leveres dette som kit, dvs 2 bokser. Er boksene like store er normalt blandingsforhold 1:1, er den ene mindre er blandingsforholdet normalt i hht størrelsesforskjellen. 

Link to comment
Share on other sites

boksene jeg har fått er like store har blandet det 1:1 , men hvis du ser på bruksanvisningen er den til 3474 hvor der står 1:1 fordi jeg trodde de hadde lagt ved rigitg anvisning.

Rigtig forhold skulle ha vert til 3471 

Mix Ratio, by weight - Resin : Hardener 6.25 : 1

Mix Ratio, by volume - Resin : Hardener 2.5 : 1

Edited by Mikkelh
Link to comment
Share on other sites

Det kommer an på temperatur i rommet er min erfaring Jeg har en gang hatt det kaldt type 12 grader i laddeboden, og da tok det det så lang tid at jeg ble bekymret, muligens var jeg heller ikke 100% nøye på blandingsforholet. Sist jeg bedder hadde jeg 22-25 grader og da tok det bare over natta, det er mer normalt og som tidligere

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Også derfor jeg startet tråden ble temmelig bekymret da der ikke skete så mye,men det var litt kaldt igår, dyr strøm vet du 😁

Ser litt overskudd masse i en sprekk og når jeg prikker med olfakniven da virker det hårdt,tenker jeg kan ta pipen av imorgen igjen.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har pleid å gjøre det du gjør, og ha en klatt å følge med. Da har jeg kunna tatt den så tidlig at jeg kan fjerne overskuddsmasse med kniv før det blir steinhard, men det er en syltynn egg å balansere på, for tar du den for tidlig ødelegger man jo. Ved tvil er det nok alltid best å vente

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...