Jump to content

9mm topp, dedikert PCC og søknader


OysteinR

Recommended Posts

Etter over 26 ukers venting (ja, 6 måneder) fikk jeg tilbake godkjent søknad på 9mm topp til AR-15.

I mellomtiden har flere PCC'er kommet til landet og jeg har lyst til å heller ha en dedikert PCC som GP Stribog eller en MPX.

 

Jeg tipper jeg ikke kan få konvertert søknaden fra 9mm topp til eget våpen men om jeg må vente 6 måneder på neste søknad også lurer jeg på å kjøpe toppen mens jeg venter. Er det noen som har noen formening om dette vil legge hindringer i veien for å få søknad på dedikert PCC godkjent?

 

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Den tolkningen din der AGR416 er jeg veldig  usikker på om holder vann juridisk med dagens forskrift. 

 

§ 4-8.Kor mange skytevåpen som kan ervervast til sportsskyting

Politiet kan gje løyve til erverv og innehav av eitt komplett skytevåpen, samt våpendelar til desse skytevåpena, for kvart godkjent skyteprogram.

 

 

 

Jeg klarer ikke å tolke dette på noen annen måte enn at eventuelle våpendeler en har fra før IKKE kan være i veien for eventuelle anskaffelser i grener en ikke har våpen i fra før.

 

Edited by PeM
Trykkleif
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...