Jump to content

Meopta optika 1-6


Eljkiller

Recommended Posts

  • 4 weeks later...
znopi skrev (På 19.12.2021 den 12.57):

 

Denne er veldig bra til din tiltenkte bruk, både optikk og rødpunkt er meget godt egnet, har samme selv, jaktet med i 11 år (og vil fortsette med det lenge), ikke noe tull og tøys:

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=240812277

 

'

Det er slik at folk fjerner sine Finn-annonser når de har solgt. Fint om du heller linker til en produktside. Skulle gjerne sett hva du mente ;-) 

Link to comment
Share on other sites

Har kjøpt en Rössler Titan 6 med nedkortet løp for bruk som hundeførerrifle. Ønsker å sette på et enkelt med GODT rødpunktsikte i stedet for kikkert. Disse har jeg ikke noen særlig oversikt over, og jeg ser de varierer i pris fra 1.000,- til oppunder 10.000,-. 

 

Prioritet for meg er sikkert lyspunkt i alle slags forhold, samt at siktet i seg seg må være så robust som mulig. Aimpoint SER jo greit ut i mine øyne, og de har jeg prøvd/solgt av før. Men de koster jo også mye mer enn mange andre merker. 

 

Noen som har tips om hva jeg bør se etter eller hvilke jeg bør vurdere til mitt bruk?

 

Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, Blaserfaan said:

Det er slik at folk fjerner sine Finn-annonser når de har solgt.

Ja, det er riktig. Den lå vel til salgs 3 uker etter jeg la ut linken, før det ble solgt (ikke jeg som solgte, mitt blir ikke solgt med det første 😉).

Uansett, her er det:

https://www.optics-trade.eu/int/docter-unipoint-1-5-6x42.html

Produseres ikke lengere, men dukker opp på Finn av og til. Kostet veil 12 000,- i 2010 (Omtrent, på husken), og ligger gjerne på 5000,- til 7000,- pent brukt nå om dagen. Etter min subjektive mening, ett godt kjøp.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Blaserfaan skrev (27 minutter siden):

Har kjøpt en Rössler Titan 6 med nedkortet løp for bruk som hundeførerrifle. Ønsker å sette på et enkelt med GODT rødpunktsikte i stedet for kikkert. Disse har jeg ikke noen særlig oversikt over, og jeg ser de varierer i pris fra 1.000,- til oppunder 10.000,-. 

 

Prioritet for meg er sikkert lyspunkt i alle slags forhold, samt at siktet i seg seg må være så robust som mulig. Aimpoint SER jo greit ut i mine øyne, og de har jeg prøvd/solgt av før. Men de koster jo også mye mer enn mange andre merker. 

 

Noen som har tips om hva jeg bør se etter eller hvilke jeg bør vurdere til mitt bruk?

 

Jeg har en Sig Sauer Romeo. Har hatt Aimpoint micro tidligere, og synes det er hipp som happ. Romeo er mye rimeligere. Kjøpte mitt hos Pedersens Vaabenlager 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg har denne SIG ROMEO5 COMPACT RED DOT SIGHT 1X20MM 2 MOA RED DOT - Nettbutikk - Pedersens Vaabenlager AS (pvas.no)

Har 2 MOA. Blir litt smak og behag, jeg synes 2 MOA er perfekt, men vet at andre foretrekker større prikk.

 

Disse tåler de utroligste. Er laget for militært bruk. Søk litt på youtube, så ser du hva folk utsetter siktene sine for..

 

Edited by Skaubjønn
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...