Jump to content

Avtrekk Glock


Stian Hoffart

Recommended Posts

Hvis du skal oppgradere et Glock-avtrekk ville jeg satset på Timney først som sist. Det blir ikke noen 1911, men Timney-avtrekket ligger noen hakk foran alt annet. Jeg har et i en G19. Det var litt "skrapete" i starten, men etter noen hundre tørravtrekk er det nå temmelig mye bedre enn alt annet jeg har testet av ettermarkeds Glock-avtrekk. Tror jeg har testet det meste.

 

Kan restnoteres hos Brownells

Link to comment
Share on other sites

Hvis du har testet det meste @FredrikW så vil det vel være enda mer naturlig å anbefale Ultimate Pyramid kit? Det er jo det som er "THE SHIT" som det kalles.

Finnes ikke noe bedre for Glock - punktum.

Aner ikke hvor det kan handles. Jeg kjøpte det over disken hos Glockstore i San Diego

https://www.glockstore.com/Ultimate-Pyramid-Trigger-for-Gen5

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 hours ago, FredrikW said:

Hvis du skal oppgradere et Glock-avtrekk ville jeg satset på Timney først som sist. Det blir ikke noen 1911, men Timney-avtrekket ligger noen hakk foran alt annet. Jeg har et i en G19. Det var litt "skrapete" i starten, men etter noen hundre tørravtrekk er det nå temmelig mye bedre enn alt annet jeg har testet av ettermarkeds Glock-avtrekk. Tror jeg har testet det meste.

 

Kan restnoteres hos Brownells

Holder det 1360 gram? Og er det evt noen muligheter for justering? 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Bartemannen said:

så vil det vel være enda mer naturlig å anbefale Ultimate Pyramid kit?

 

Jeg synes ikke det. Timney-avtrekket kan ikke sammenliknes med de andre ettermarkedsavtrekkene, siden Timney har en helt annen teknisk løsning enn disse (se video under). Bl.a. beholder man de originale fjærene i pistolen, og kan derfor skyte harde tennhetter uten klikk-problemer. Avtrekket gir så godt som null kryp, og et kort (og justerbart) reset.

 

 

16 hours ago, glockoman said:

Holder det 1360 gram?

 

Sjekket min nå med to forskjellige avtrekksvekter, og får i snitt 1,6 kilo. Det er med original connector. Har tidligere testet Timney-avtrekket sammen med annen connector (husker ikke hvilken), og da ble avtrekket noe lettere.

 

Timney Alpha Glock gen 5 - Does new mean better? What a competitive shooter thinks

 

Timney Alpha Glock Trigger GEN 3 4 Installation and Tips

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, tg1 said:

Ser Brownells sier at det "kan restnoteres" - vil det si at de bestiller dersom noen legger inn ordre?

 

Dette betyr at de forventer varen tilbake på lager, og at du forhåndsbetaler vare+frakt. Så fort Brownells får varen inn sendes den til deg. Hvor lang tid dette tar er selvsagt temmelig varierende. Brownells er gode til å svare på både telefon og chat i normal arbeidstid, så hvis du kontakter dem kan det hende at de vet ca når Timney-avtrekket er forventet tilbake på lager.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FredrikW said:

 

Jeg synes ikke det. Timney-avtrekket kan ikke sammenliknes med de andre ettermarkedsavtrekkene, siden Timney har en helt annen teknisk løsning enn disse (se video under). Bl.a. beholder man de originale fjærene i pistolen, og kan derfor skyte harde tennhetter uten klikk-problemer. Avtrekket gir så godt som null kryp, og et kort (og justerbart) reset.

 

 

 

Sjekket min nå med to forskjellige avtrekksvekter, og får i snitt 1,6 kilo. Det er med original connector. Har tidligere testet Timney-avtrekket sammen med annen connector (husker ikke hvilken), og da ble avtrekket noe lettere.

 

Timney Alpha Glock gen 5 - Does new mean better? What a competitive shooter thinks

 

Timney Alpha Glock Trigger GEN 3 4 Installation and Tips

Har du testet Pyramid avtrekket?

Link to comment
Share on other sites

On 11/4/2021 at 10:54 AM, FredrikW said:

Sjekket min nå med to forskjellige avtrekksvekter, og får i snitt 1,6 kilo. 

Da begynner det å nærme seg noe uten at det blir for lett. 3 pund som de hevder selv er helt på grensa. 
 

Med litt polering synes jeg faktisk originaldelene gjør en helt grei jobb og har aldri sett noe poeng i å kjøpe noe annet avtrekk på noen av de glock’ene jeg har hatt opp gjennom årene. Men akkurat Timney ser interessant ut, og jeg har hatt lyst til å se/kjenne siden det ble lansert. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, glockoman said:

Med litt polering synes jeg faktisk originaldelene gjør en helt grei jobb og har aldri sett noe poeng i å kjøpe noe annet avtrekk på noen av de glock’ene jeg har hatt opp gjennom årene.

Enig med deg der. Jeg har hatt Pyramid og andre avtrekk på mine Glock, og testet/lånt det meste annet som finnes (inkl Timney).
Men min egen tjeneste Glock P80 så har jeg pusset litt (selv om det ikke er lov) og så har delene fått naturlig polering gjennom tusener på tusener av skudd. I all beskjeden skyter jeg rimelig bra med denne pistolen. Avtrekket er blitt fint og jevnt gjennom årene. Lurer den med meg noen ganger også på NROF og DSSN skyting og jeg føler ikke jeg har noen ulemper i forhold til andre.
Handler like mye om å være fortrolig med våpenet sitt og skyte myyyyyye.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

On 11/4/2021 at 12:47 PM, Bartemannen said:

Har du testet Pyramid avtrekket?

 

Sorry, trodde jeg hadde svart på denne, men det hadde jeg tydeligvis ikke gjort...

 

Joda, har hatt Pyramid-avtrekk i en Glock 17 for noen år siden (2014-2015, kanskje). Enig med deg- når det kommer til standard Glock ettermarkedsavtrekk hvor man bytter connector, fjærer, tennstift  osv, så er Pyramid-avtrekket det beste jeg har hatt. Men alt i alt synes jeg at Timney sitt nye avtrekk er bedre, spesielt med tanke på at man beholder alle originale fjærer, og dermed kan skyte alt av ammunisjon uten å måtte bekymre seg for klikk pga harde hetter.

 

 

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, glockoman said:

Med litt polering synes jeg faktisk originaldelene gjør en helt grei jobb og har aldri sett noe poeng i å kjøpe noe annet avtrekk på noen av de glock’ene jeg har hatt opp gjennom årene.

 

Helt enig. Glock-avtrekket blir ofte kritisert, men jeg synes egentlig at det er ganske ok. Blir litt som å skyte revolver i DA- man må bare lære seg å "dra gjennom". Har en Glock 21 med alt av originale fjærer på plass, hvor den eneste modifikasjonen er at jeg har stappet inn en Ghost connector. Den pistolen er en fryd å skyte, men kan selvsagt ikke sammenliknes med en 1911. Glock er Glock.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...