Jump to content

Handle løp på Egun. Hva gjelder nå for tiden i forhold til export/import med Tyskland?


xxaxx

Recommended Posts

Jeg har funnet meg et løp på egun som jeg har planer om å kjøpe, men hvordan er det å importere fra tyskland nå? 
Er mølla bare å innhente kjøpetillatelse fra politiet og så ta importen av våpendelen med tollverket?

Jeg regner med det kommer moms og diverse dokumentavgifter oppå prisen. Noen med erfaring på hva man bør regne med det går av kroner på det?

Link to comment
Share on other sites

egun virker for meg som en markedsplass ala ebay, og hvem som helst i Tyskland får ikke tak i eksport tillatelse. Hvis det er en butikk du kjøper fra, og de er villige til å gjøre papirarbeidet og sender i posten, så stopper tollen løpet, og du må sende kjøpetillatelsen(som må være merka import og stå navnet til butikken/eksportøren) til tollen og betale 25% moms.

Hvis du henter løpet selv fra en butikk i Tyskland, så slipper du norsk moms hvis løpet koster mindre enn 6000kr. Du kan også få igjen tysk moms(17%), men da må du vise løpet til tysk tollvesen på flyplassen og få stempla taxfree skjemaet.

På våpensøknadsskjemaet så må det stå noe ala "buyer will transport barrel himself to Norway", ellers godkjenner ikke tyske myndigheter det.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...