Jump to content

SigP320 vs Glock19X vs CanikTP9


Nomad88

Recommended Posts

Heisann 

Skal bytte ut min IPSC pistol til noe rimeligere ettersom jeg ikke rekker skyte konkuranse. 

Det blir hovedsakelig kun treninger og stevner for morro skyld og sosialt sammenheng. 

 

Tre alternativ jeg har sett på

Canik 8500

Sig  11 800

Glock 12 500 

 

 

Noen som har erfaring med disse 3 ? 

Review: Canik TP9 Elite Combat – Guns, Gear & Guy Stuff

 

Custom Glock 19X w/ Trijicon RMR – NRC Industries

 

 

Sig P320 X-Five | On Target Sporting arms

 

Edited by Nomad88
  • Haha 1
Link to comment
Share on other sites

Hvis du vil ha mer seriøse svar, så ville jeg vært tydeligere med hva du har tenkt å bruke den til.

 

  • Svaret du ikke vil ha:

Siden du er fiksert på lyddemper og lykt, men ikke har tid til IPSC, kommer du til å ha tid til å skyte med denne?

 

  • Det ærlige svaret:

Siden du ikke har tid til å skyte dynamisk, og våpenet ikke skal brukes til konkurranse tydeligvis. Så ville jeg gått for Caniken ettersom det blir minst mulig penger du kaster ut av vinduet i denne situasjonen. Caniken er den pistolen med færrest/dårligst hylster-alternativ, men ettersom du insisterer på lykt og demper, så er det tydeligvis ikke noe du har tenkt på heller.

 

  • Svaret du vil høre og som er i tråd med hva du tenker, hva enn det er;

Gå for Glocken, mye større ettermarked, så du kan bytte ut omtrent alt hva du vil, plenty av hylsterutvalg. Stort utvalg piper med alle mulige gjenger for de forskjellige lyddemper mulighetene som finnes. Kjøper du Gen 5 MOS Glock, så har du et OK avtrekk fra fabrikk, ambi slide release, og optikk-muligheter. Vortex og Holosun er billige rødpunkter som er OK og kan passe MOS systemet lett. Om du vil bruke forskjellige lengder på lyddemper, så er A-Tec sin PMM6 lyddemper modulbasert, så du kan justere lengden etter behov. Ellers har du B&T om du vil ha internasjonal anerkjent kvalitet. Om du ikke gidder ekstra pipe, og er villig til å ha noen begrensinger med hvilken pistol du kan velge, så har du og Fischer Developments sin lyddemper som er clip-on på ramma på Glocken.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser nå at introen til denne tråden ser litt teit ut ja. 😜

 

Men takk uansett for alle svar.

 

Litt mer spesifikt.

Dynamisk utgår, men vil være med på noen få klubbstevner og NROF treninger. Målet er å skyte noen stevner med klubben og NROF. 

 

Så selvom jeg egentlig vil mest sansynelig vil gå for TP9en, siden den er billigst og mest verdi for pengene. Ettersom jeg vil ha den gleden av å bygge pistolen til noe mer mitt eget, enn en stock production jeg har idag som er ren dynamisk pistol, som fortjener forbli original stand. 
Så er målet gå for noe rimelig som man kan ha det morro med og teste lit forskjellige modifikasjoner. 
 

håper det var litt mer avklart 

Edited by Nomad88
Link to comment
Share on other sites

  • Nomad88 changed the title to Sig P320X vs Glock 19X vs Canik TP9 Elite
  • Nomad88 changed the title to SigP320 vs Glock19X vs CanikTP9

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...