Jump to content

Dilemma med Garmin hundepeiler


Erlendgb

Recommended Posts

Skal snart på elgjakt (driv) og skjønner at det kan være en fordel med en hundepeiler, slik at man kan se posisjonen til hundene. Må innrømme at det sitter litt langt inne å legge mange tusen på bordet for en slik sak, siden man på grunn av allergier ikke kan ha hund, og siden man har flere andre gps'er fra før (Garmin 66st og inreach mini)

 

På jakta bruker de astro 320 og da må man vel kjøpe slik, eller en av dem som kan settes i astro modus? Ut i fra hva jeg kan se, så ligger astro ganske høyt i pris brukt, slik at man må ut med 3-4000. Da kan man kanskje like gjerne kjøpe en alpha100 til ca 5.500?

 

Aller helst skulle jeg vel kanskje ha kunnet byttet ut 66 gpsen min med en alpha200i eller kjøpt en alpha10 i tillegg men de kan vel ikke settes i astro modus?

 

Hva ville dere gjort? Bedt hundefører melde fra når de nærmer seg post?

Edited by Erlendgb
Link to comment
Share on other sites

Står følgende på https://www.hjf.no/produkt/hund/garmin/garmin-alpha-200i-og-t5-hundepeiler

"OBS:Alpha 200i kan ikke settes i Astro-modus, slik Alpha 100 og 50 kan."

Så pr idag er nok ikke 200/200i rette valget i et Astro-jaktlag. Men blir ikke overrasket om det kommer en SW-oppdatering etter hvert.

Hvis ikke Garmin bevist produserer 200 uten fastvare for 320-modus, for å "tvinge" gjennom et generasjonsskifte.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...