Jump to content

Ladedata for Geco Zero i 8x57irs?


boganis

Recommended Posts

Det finnes vel knapt ladedata for mange av de nye kulene, deriblant Zero, og iaf ikke med tilgjengelige krutt. Selv skal jeg lade Sonic Hunt til åttesjuogfemtien. Det finnes vel knapt ladedate til den heller. Da må man nesten ta utgangspunkt i eksisterende data for andre kuler i samme vektområde. Feks har VV data for "vanlige" 150 gr kuler. Tinnkula er nok noe lengre og muligens noe hardere, men den er også noe lettere, så jeg vil tippe at data vil passe brukbart. Man starter selvsagt ikke på maks. Når en opererer på hvite områder på kartet, synes jeg det er greit å kornografere for å få et inntrykk av hvor man befinner seg. En annen sak er at en fordel å ha ladet endel til våpenet, med kjente komponenter som har offisielle data, før en beveger seg ut i ukjent terreng.

Edited by vavlo
Skriveleif
Link to comment
Share on other sites

Som @vavlo sier. Ville brukt ladedata fra ei kule i mer eller mindre samme vektområde og så lagt meg noe under min. ladning (si 10%). Kronografert 2-3 skudd for å få en ide om hvor en er og så justert ladningen deretter til farten er der den burde være.

 

Edit: Ser at Geco oppgir v0 på 900ms for ferdigrulla i JS for denne kula så personlig så tenker jeg at det da kunne vært fornuftig om du hadde prøvd å fått til en v0 på sånn ca 830ish.

Edited by jjrckd
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...