Jump to content

Noen som har erfaring med denne jakken?


Kiwi

Recommended Posts

Ikke prøvd den, men jeg kjøpte nylig min første "Alaska" jakke, en bomull/polyester jakke uten membran som heter "Ranger". 

 

Design/snitt, stoff- og sømkvalitet var sjokkerende bra, faktisk. Alle sømmer er doble, med kantebånd på vranga. Det venter jeg ikke av en billigjakke. Jeg vurderer å kjøpe en til, som kan ta over om 20 år!

 

Jeg kjøpte XXXL, som passet perfekt (ganske smal, lange ermer). Til sammenligning bruker jeg XXL i Bergans og XL i Norrøna. Størrelsene er altså nokså små. 

Link to comment
Share on other sites

Eg har ei anna Alaska-jakke, hugsar ikkje modellnamnet.  Har kun brukt den til turjakke, fordi den ikkje har skikkeleg radiolomme, men den har fungert bra til den bruken.

 

Til jaktjakke, som oppfyller krava du stiller i den andre posten din, har eg hatt ei Jahti-jakt jakke, frå den perioden ABC Fritid hadde agenturet. (@Jibrag kan kanskje estimere alderen.)  Jaktfall har tatt over det merket, ser eg.  Lignar mest på den dei kallar 'hundeførerjakke'  Det var den første signalfarga jaktjakka eg såg.  Den byrjar å bli litt sliten, og hetta har ein tendens til å ramle laus, men alt i alt ei heilt grei jakke.

Edited by beaker
Link to comment
Share on other sites

On 6/24/2021 at 10:02 PM, beaker said:

Til jaktjakke, som oppfyller krava du stiller i den andre posten din, har eg hatt ei Jahti-jakt jakke, frå den perioden ABC Fritid hadde agenturet. (@Jibrag kan kanskje estimere alderen.)  Jaktfall har tatt over det merket, ser eg.  Lignar mest på den dei kallar 'hundeførerjakke'  Det var den første signalfarga jaktjakka eg såg.  Den byrjar å bli litt sliten, og hetta har ein tendens til å ramle laus, men alt i alt ei heilt grei jakke.

 

Husker ikke helt når det gikk tomt av disse, var jo flere "epoker" i den sagaen... Mener det var igjen av disse til 2013-14... Alaska er vel sagt å være et merke som er startet av de som opprinnelig begynte med Jahti Jakt, der var det jo definitivt også epoker med varierende eierskap... 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...