Jump to content

Vurdere å kjøpe Sako S20


Ola.et

Recommended Posts

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe ny rifle synes Sako S20 er ser veldig lovende ut. Det eneste som holder meg litt tilbake er vekten, men har hørt noe om at de kommer en lettere variant som er blitt utsatt pga leveringsproblemer. Dessverre finner jeg ikke noe info om dette når jeg prøver å søke på nettet.

 

Er det noen som har info rundt dette?

Eventuelt forslag til andre rifler jeg burde se på i 308 pistolgrep/tommelhull stokk?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ikke kjøp S20, eller noen andre, med tommelhull.

På S20 kan du både ha tommelhullsskjefte og precision/tommel opp skjefte. Etter et par/tre tusen treningsskudd vil du skyte bedre med tommel opp skjeftet enn med tommelhullsskjeftet når du skifter mellom disse på den samme S20'en hvor alle andre komponenter da er like.

 

Det er en grunn til at precisionskjeftet heter precision på S20. Tommelhull må Sako ha i programmet for å følge moten..

Edited by Torf
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Har ikke skutt med S20, men var i butikk og siklet litt på denne. Så selger tok den ned og jeg fikk tafse litt på denne med begge stokkene.  Når jeg forlot butikken etter dette var denne rifla strøket fra ønskelista mi.  Jeg likte ikke noe ved denne rifla, snakker ikke bare om stokken.

Så om du har mulighet, stikk til en forhandler å få tafset litt. Så vet du i vertfall hva du får ved kjøp...

Link to comment
Share on other sites

17 hours ago, JLmorten said:

Har ikke skutt med S20, men var i butikk og siklet litt på denne. Så selger tok den ned og jeg fikk tafse litt på denne med begge stokkene.  Når jeg forlot butikken etter dette var denne rifla strøket fra ønskelista mi.  Jeg likte ikke noe ved denne rifla, snakker ikke bare om stokken.

Så om du har mulighet, stikk til en forhandler å få tafset litt. Så vet du i vertfall hva du får ved kjøp...

Såppas, hva var det som fikk deg til å ombestemme deg?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...