Jump to content

MDT LSS magasinlengder spørsmål


700R

Recommended Posts

 

Hei.

Ser att MDT opplyser om att magasinlengder for eksempelvis 300 wm er 3.715  nå spør jeg sikkert sabla dumt, men vil dette ha negativ betydning- har man behov for lengre skudd i 300 wm? Har lest att flere klager på lengden man må ha på 300 wm i tikka, og er da nysgjerrig om man har samme problemet med slike magasin. Har en 6,5 x 55 rem som jeg bruker til alt, og en rem 300 wm som jeg aldri bruker. Tanken var da å kunne bruke begge i samme chassi, men om magasinlengden til mdt blir krampette for 300 wm så får man se videre. Slik jeg skjønner det burde 3.715 være stort nok for å bruke lange kuler i 300 wm, men greit høre med dere som VET. Takker for svar :) 

MDT Metal Long Action Mags are manufactured in multiple lengths:

  • 3.715" 300 WM and 338 LM for our chassis systems and other DBM
  • 3.715" Outside Length: 3.625" max cartridge overall length (COAL)
  • 3.560" 300WM for our chassis systems for Tikka T3/T3x and Savage Axis long action rifles (270 Win, 30-06, 300 WM etc)
  • 3.560" Outside Length: 3.470" max cartridge overall length (COAL)
  • 3.850" 300 WM and 338 LM and 300 PRC for CIP spec chassis and DBM
  • 3.850" Outside Length: 3.760" max cartridge overall length (COAL)
Link to comment
Share on other sites

Har ikke 300wm, men kan hjelpe deg å tenke mens du venter på svar fra de som vet. Om jeg forstår spørsmålet ditt riktig skal du bruke en remingtonkasse og 3.715" magasiner?

I så fall får du maks patronlengde på 94 millimeter. En kjapp kikk i vihtavuori sine ladedataer ser jeg at den lengste patronen er 220gr Berger long range hybrid, og den anbefales til 88mm col. Nå vet jeg ikke hvor tunge kuler som har kommet det siste året, men tenker du skal være dekket selv opp til 250gr kuler. 

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk for svar!

Ved minste usikkerhet så er det greit å spørre. Driver å setter sammen ei handleliste for evet deler osv som vil kreves. Greit å vite hvilke prislapper man havner på og hva man evt kan få ut av systemet. 

 

Om jeg kunne spørre om enda en ting i samme tråd:

Ettersom jeg har Remington 700 BDL hvilket "kitt" vil jeg kunne bruke for å få løse magasiner som igjen skal passe til MDT LSS chassi? Er det bare å velge å vrake eller er det noe som ikke passer?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...