Jump to content

Rifleskyteklubb i Oslo-området for 15-åring?


rufus1511

Recommended Posts

Hei.

 

Har veldig lyst til å begynne med rifleskyting, men vet ikke noe om noen klubber i området der jeg bor, Oslo vest. Er helt nybegynner, og har kun skutt med luftgevær på bane et par ganger. Jeg er 15 år, men dette burde vel ikke sette noen begrensninger? Er vel sånn at man kan låne våpen hos klubben?

 

Uansett, er det noen av dere som kan anbefale noen klubber i Oslo-området hvor dere evt. selv er medlem?

 

Takker for svar! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er snakk om opplæring i skyting da. Du kan jo bare ta kontakt med en av klubbene i listen, så finner du sikkert en klubb du kan bli medlem i.

 

Jeg ble medlem i Ullensaker da jeg var 13 år, så det skulle ikke være noen problemer for deg heller tenker jeg. :)

Link to comment
Share on other sites

jeg ble medlem i skytterlag å skjøt aktivt da jeg var rundt 11-12 år. ikke noe problem det. men hadde en ivrig far som kjøpte rifle og ordnet det slik at jeg fikk prøve å skyte. først startet jeg med en 22lr så gikk jeg videre til 6,5*55. skyter for det meste på elgbane og feltskyting.

var ikke noe problem for meg i allefall. men jeg kommer fra et lite tettsted og faren min var med meg og fulgte med meg heletiden. det blir jo litt letter av det.

vet ikke hvordan det er med deg, om du har noen i familie som er interisert i sporten?

 

det skal la seg gjøre alikevell. og hvis du melder deg inn i skytterlag nå, å prøver litt skyting. så kan du jo være så heldig å få dispans fra 18 års kravet, å kjøpe egen rifle som 16 åring:)

 

LYKKE TIL, bra det er flere unge som ser på skyting som morro. der er stor "forgubbing" i skytesporten og.

 

mvh:andreasli

Link to comment
Share on other sites

... men det er ikke Oslo vest.

 

Kanskje like greit?

Jeg vet ikke hvor trådstarter holder til, men jeg har mine store tvil til at man har noen forutsetninger for å ha mer moro med sporten, eller bli bedre skytter dersom man skyter på Vestkanten.

 

Hvordan kom du deg rundt som 15 åring? Han spør vel om Oslo Vest ettersom han bor der...

 

Rufus: Ta deg en tur opp på Løvenskioldbanen en lørdag eller søndagsformiddag. Legg merke til blandt hvem av gubbene det er best stemning og ta enten kontakt direkte eller gjennom hjemmesiden deres. Eller hør med hvem de ansatte feks på Intersport i Bogstadveien, eller andre sportsforretninger du trives å handle i, hvor de skyter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...