Jump to content

Montering av picatinny skinne.


storm

Recommended Posts

Har kjøpt EGW Picatinny skinne med 20MOA tilt, som jeg skal montere på min Howa 1500 SA...

Har tatt av Leupold skinna som stod på og denne var limt fast, samt festa med tre skruer.

 

Bør jeg lime fast picatinny skinna, eller er det nok med locktite på feste skruene :?:

I såfall;

Hva slags lim/locktite bør jeg bruke?

Link to comment
Share on other sites

iflg. de som kan dette bør skinna først beddes mot kassa, så du unngår enhver form for spenn, og så skrues. bruk skruene som guider for hvor skinna skal stå når du bedder den, men ikke trekk til før beddemassen har herdet.

bruk slippmiddel på kassa, i tilfelle du ønske å bytte skinna på et senere tidspunkt.

 

ved å bedde skinna slik unngår du at eventuelle skjevheter i kassa forplanter seg i skinna eller skaper spenn i kassa når du drar til skruene.

 

hva du "limer" skruene med har ikke så mye å si sålenge det sitter, biltema"loctite" fungerer godt for meg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg har et par Howaer som jeg har Leupold std. stålskinne baser på. Ingen av disse er "limt" på.

På den eldste skimter jeg overflaterust mellom skinna og låsekassen og har derfor prøvd å pusse "gløffa" med en del olje.

Jeg synes plutselig at presisjonen har blitt dårligere..... :? Kan olja mellom basen og låsekassen ha skylda for dette?

 

Bør jeg demontere skinna på begge våpnene og lime dem på med biltemas skruelåsing så fort som mulig?

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Skal montere en picatinny skinne på Schultzen min (Estetisk voldtekt, men det praktiske får forrang denne gang).

 

Hva bruker dere til å bedde skinna mot låsekassa? (Ikke at jeg tror der er den minste skjevhet i låsekassa, men det kan være i skinna).

 

Jeg ser for meg at det er snakk om en uhyre tynn bedde film som skal til.(Skinna skal kunne taes av).

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...