Jump to content

Browning b725 sporting


Leirdue

Recommended Posts

Hei, 

 

Jeg er på vei til og kjøpe en ny Browning b725 Sporting. 

Men jeg har lagt merke til at det er svert få som selges brukt på finn.no. 

Beretta 692 er det flust av. Til og med Blåser F16 er det flere av. 

 

Hva kommer dette av? Blir det solgt få b725? Eller er eierne av 725 så fornøyd at di ikke selges videre? 

Link to comment
Share on other sites

Jeg har/ har hatt både B25..B525..B725..B725 Sporting nydelige våpen som jeg liker mye bedre enn feks Beretta.. Kvalitetsmessig så er Browning helt der oppe på toppen.

For meg så føles balansen bedre/ mer naturlig på Browning enn på de fleste Beretta hagler..( mye av grunnen er nok at jeg har skutt med en håndlaget B25 fra jeg var 12 til jeg var gammel nok til å kjøpe egen..)

Etter flere år med Browning så gikk jeg for noen år siden over til Blaser F3 til jakt.. og en  Blaser F3 Super Sport til å knuse duer.. etterhvert så har det også kommet til en Blaser F16 sporting.. for meg så var hovedgrunnen at Blaser ga meg mere av det jeg var ute etter med tanke på balanse og sving enn Browning.. i et svakt øyeblikk så gikk jeg på en smell og kjøpte meg en Beretta DT11 men den har jeg ikke fått til å skyte like godt med, som jeg gjør med Blaser.. men jeg har ikke gitt opp ennå..og vil prøve litt til..

 

Covid har ikke akkurat gjort det lettere å trene/delta/avvikle stevner så året 2020 var et lavmål med tanke på antall skudd.. vi får håpe på at verden blir litt lettere å forholde seg til når ting normaliserer seg litt mere..

 

Valg av hagle er mye basert på subjektive preferanser og hva en "liker/setter pris på" med et våpen.. så jeg skal ikke anbefale noe merke foran noe annet.. kvalitetsmessig så er Browning "hel ved"

 

Hovedgrunnen til at det er få Browning hagler til salgs på bruktmarkedet er nok at de som velger Browning foran feks. Beretta faktisk har gjort en bedre analyse av eget behov og velger Browning av en spesifikt grunn.. og har du først fått en hagle som en er fornøyd med, så sitter det litt lenger inne å kvitte seg med den enn feks en Beretta 692 som ofte er " innstegsmodellen" for de som blir "litt" bitt av "dueknuse" basillen.. og er den som først blir byttet ut når interessen går over.. eller en har funnet ut av hvilke parameter en ønsker i et våpen og bytter opp..

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Browning b725 Sporter, kjøpte denne når modellen var ganske ny... 7-8 år siden? 

 

Bunnsolid hagle! For min del var det et ganske bevisst valg å kjøpe denne fremfor tilsvarende Beretta sportinghagle i samme prisklasse. Fikk prøveskutt en b725 sporter på leirduebanen fra en bekjent, ble veldig imponert over "feelingen". Gikk fra Browning Maxus til denne b725'en, tviler på jeg noengang går tilbake til halvauto, selv på gåsejakt. I tillegg til leirduer bruker jeg b725'en på jakt utover hele høsten, stort sett andejakt og gåsejakt. Vekt på hagla betyr ikke så mye for slik type jakt.

 

Det finnes selvsagt bedre hagler... men til prisen av en b725 Sporter mener jeg dette er noe av det bedre, iallefall for meg. Om mulig, det beste er selvsagt å prøve hagla først.  

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville vurdert Browning 525 Sporter laminate. Ca 3.75 kg. Med 76 piper. Går ikke feil med en Browning. Av en eller annen grunn så holder jeg meg til 525 eller B25. 725 slår meg i kinnbeinet av dem jeg har prøvd.  Men det handler om alt annet en kvalitet selvsagt.  ikke lett å prøve før man kjøper i Norge. Men d anbefales selvsagt:) 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Har b725 sporter og 525. Det er ikke mange tilsalgs da eierne er fornøyde med de. Og ser ut som flere endelig har fått opp øynene for de, er ihvertfall merkbart flere browning hagler å se rundt om på banene. Du vil ihvertfall ikke angre om du kjøper en.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...