Jump to content

Sauer 200 STR


ung

Recommended Posts

Hei, har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe en 200 str. Her til lands er det vel snart ingen ting som er like lettvind når det kommer til deletilgang, kunnskap og ikke minst løp, men alt dette vet jo de aller fleste her inne. Det jeg derimot er nyskjerrig på er hvor man bør gå for å handle. Når jeg var inne å sjekket dfs så ligger jo en splitter ny STR der for en 20 000kr og da er alt nytt. Når jeg går inn på finn så ser jeg att prisene varierer i ganske stor grad og da får jeg noen spørsmål. Er en ny 200 str bedre en en gammel? Har det eksempelvis blitt endret på sluttstykke, avtrekk, bedding, kasse eller er en STR fra 1980 akkurat samme som vi får i dag?. ofte blir man jo lurt av att stokken bare har blitt "penere", men har noe annet endret seg og er det da noe spesielt man må ta hensyn til- visse årganger som man skal styre klar av?. Er det visse slitemerker man skal se ekstra nøye etter (bolthoder osv) kan man bedømme vedlikehold utifra bilder eller blir det litt sånn gjetting.  Grunnen til att jeg tenker å gå for 200 str er fordi jeg liker å skyte, og da er det jo gøy med noe som har knall presisjon og noe man ikke må grue seg til pipeskift samt att jeg kan bruke rifla på jakt. Rifla blir nok litt tung, men sånn jeg jakter har det ikke så mye betydning samt att jeg naturligvis har lettere rifler stående i skapet fra før. Uansett.. Har dere noen tips og råd til hva man skal se etter/ styre unna så informer meg gjerne!

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...