Jump to content

Kjøpe pistol - registrere slide/løg og Magasin som Kit, kassere ramme


Møringen

Recommended Posts

Hei, 

 

Er det nokon som veit fremgangsmåte for å få en komplett pistol "degradert" til et kit. 

 

Til HK USP Expert i .40 koster det fort 15000 for et 9mm kit, men du får en komplett 9mm pistol brukt for ca 6000 kr. 

 

Det burde være mulig å kjøpe pistol, kassere ramme og sitte igjen med våpenkort på kit i 9mm. 

 

kjør debatt! 

Link to comment
Share on other sites

On 3/5/2021 at 4:49 PM, aps said:

høres ut som det er greiere å ha en hel pistol da? 

 

Joda, i en verden der man får ha ubegrenset med våpen så er det jo det. 

 

Og jada, jeg er klar over at man kan skyte 10 konkurranser og få reservevåpen osv osv. Men det er ikke alltid tiden strekker til, og selv om jeg har tid til det nå, er det ikke sikkert jeg har tid til å opprettholde dette aktivitetsnivået over tid. 

Kit er såleis en fin måte å få utnytte et våpen bedre på. 

 

Men du veit altså ikke svaret på det jeg spurte om?

Edited by Møringen
Link to comment
Share on other sites

Er løsningen å søke på og kjøpe en slide og at selger kasserer rammen? Du søker på og kjøper en våpendel. Selger må kassere sin del som da forsvinner ut av registeret og sliden, med samme nummer, trer inn som våpendel i registeret. 

 

Ulempen med å spørre politiet er at de aldri har tenkt på mulighetene og antar at dette derfor er feil, umoralsk eller i det minste fetende og derfor sier nei. Men presentert med dette resultatet i etterkant kan de vanskelig protestere. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...