Jump to content

Merkel 141 dobbeltrifle - eller tilsvarende "lettvektere" - hva tenker Kammerets medlemmer om disse?

FEVIK
 Share

Recommended Posts

Også jeg har lenge drømt om å eie en dobbeltrifle og har den senere tiden mer og mer tenkt at nå er tiden inne for å prøve
ut dette. Har ikke eid dobbeltrifle før - kun skutt noen runder med en Krieghoff i 7x57R på skytebane.
Så er veldig begrenset med erfaring og kunnskaper.

Har jo snoket rundt litt både på her på Kammeret og en del andre forum, og har etter hvert landet på at jeg synes disse
lettvektsutgavene til Merkel ser spennende ut. Og da kanskje helst mod. 141 da den antagelig for meg er mer realiserbar enn eks. en 161.
Har vel også en forkjærlighet for 8x57JRS som kaliber da jeg har en superlett Sauer kombi (2,8kg) i dette kaliberet fra før av. Lader selv.
Selvfølgelig åpen for å utvide horisonten til andre merker også, men primært en "lettvekter" da er lei av å drasse rundt på
5 kg stål i de Sørlandske skoger og myrer (som var veldig våte og tunge å gå i fjor høst).

Skjønner at jeg må finne en 141 /151 / 161 å holde i / klå litt på før handel - eller andre tilsvarende "lettvektere" for den saks skyld.
Håper noen tar seg bryet å informere meg litt om disse riflene, svakheter, plusser og annet som måtte være relevant.
Del gjerne av din erfaring.