Jump to content

Lerdueammunisjon


Hognajegern

Recommended Posts

Hei, 

Relativt grønn når det kommer til trening med hagle. Da jeg heller aldri har jaktet særlig med den, har ikke behovet for trening gjort noe særlig ut av seg. Har brukt å dra på bana og trene i ny og ned, hvor jeg har kjøpt alt av skudd der for å støtte skytterlaget. Men bana ligger 1t unna, så blir ofte lite tid til å ta turene. 

 

Har dog planer om å få med hagla mer ut, så behovet for trening følger med. Kjøpt ei ladning med lerduer fra XXL nå som jeg har planer om å trene litt hjemme. Blir å kaste forhånd, evt få tak i en sånn "kastepinne"-sak. Men hva skal man kjøpe av ammunisjon? 

 

Sett en del tråder på det, men mange gammle med utdatert info vil jeg tro. 

 

Ser en del ammunisjon ligger på rundt 600,- for 250 skudd. Mye forskjell på disse? Fpr man noe til bedre pris for litt mengdetrening? Verdt å gå opp i pris evt? Er vel sånn med hagleammunisjon også at noen billigmerker soter mye mer? Andre ting å ta hensyn til? Har ei relativt fin bruks-hagle, så vil ta litt vare på ho. 

 

Eks jeg har kommet over;

Gamebore SuperSteel 12/70-7 24g (2,3kr pr smell) 

Nobel Viper Steel 12/70-7 24g (2,2kr pr smell) 

Nitedals Sport Stål 12/70-7 24g (2,4kr pr smell) 

 

Fiocchi Steel fra XXL, 2,49kr nå, men vet de kommer på tilbud i ny og ned. 

 

Alle tilbakemeldinger og tips tas imot 👍

Takk på forhånd! 

 

Mvh

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Gambore opplever jeg som en myk/god patron - patroner fra Lyavale og Gyttorp er også patroner jeg selv liker. - Skyter man masse er selvfølgelig pris noe å vurdere, men ikke på bekostning av et viss krav til kvalitet på patronene man bruker i sitt... som du selv påpeker et våpen man vil "ta vare på". - Punkterte hetter etc er ikke noe våpenet eller en selv  oppskatter.

 

Prøv å få tak i en pakke (25 st) av forskjellige merker for å teste både skuddbilder og hva du og ditt våpen trives best med mht til soting,rekyl etc - når du finner den du treffer best med -og liker - håller du deg til den 😇 ... husk at 80% av treffene sitter (uten å misforstå) "i hodet".

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

20 hours ago, Hognajegern said:

Hei, 

Relativt grønn når det kommer til trening med hagle. Da jeg heller aldri har jaktet særlig med den, har ikke behovet for trening gjort noe særlig ut av seg. Har brukt å dra på bana og trene i ny og ned, hvor jeg har kjøpt alt av skudd der for å støtte skytterlaget. Men bana ligger 1t unna, så blir ofte lite tid til å ta turene. 

 

Har dog planer om å få med hagla mer ut, så behovet for trening følger med. Kjøpt ei ladning med lerduer fra XXL nå som jeg har planer om å trene litt hjemme. Blir å kaste forhånd, evt få tak i en sånn "kastepinne"-sak. Men hva skal man kjøpe av ammunisjon? 

 

Sett en del tråder på det, men mange gammle med utdatert info vil jeg tro. 

 

Ser en del ammunisjon ligger på rundt 600,- for 250 skudd. Mye forskjell på disse? Fpr man noe til bedre pris for litt mengdetrening? Verdt å gå opp i pris evt? Er vel sånn med hagleammunisjon også at noen billigmerker soter mye mer? Andre ting å ta hensyn til? Har ei relativt fin bruks-hagle, så vil ta litt vare på ho. 

 

Eks jeg har kommet over;

Gamebore SuperSteel 12/70-7 24g (2,3kr pr smell) 

Nobel Viper Steel 12/70-7 24g (2,2kr pr smell) 

Nitedals Sport Stål 12/70-7 24g (2,4kr pr smell) 

 

Fiocchi Steel fra XXL, 2,49kr nå, men vet de kommer på tilbud i ny og ned. 

 

Alle tilbakemeldinger og tips tas imot 👍

Takk på forhånd! 

 

Mvh

 

 

Hoppla ! Ingen av dessa patroner kostar över 2kr i Sverige ,Fiocchi 24 köpte jag för 1,62/1000 på XXL sist  helt okay patron och ganska rapp.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...