Jump to content

Sierra Matcking 308 150 grain hpbt på rype?


maður

Recommended Posts

Har hørt noen si det går bra med hollowpoint, de fleste har sagt det har lett for å ende med sprengt fugl. Jeg har aldri prøvd med hp. Kun helmantel og accubond. (accubond er det bare å glemme, selv med v0 på 720 m/s). 

 

Helmantel fungerer bra, vertfall under 800 m/s. Kommer man opp imot 850/900 m/s kan det fort bli sprengt fugl. Erfaringen min er fra .308, men synes å stemme bra med flere andre sine erfaringer. Jeg skyter midt i kroppen, alltid. (med mindre det er nærme og jeg ser kun hodet) 

 

Jeg tror, med vekt på tror, at hp kan være litt bingo. Sikreste måten å finne det ut på er å prøve. Men det er rart om ikke flere her på forumet har testa hp på fugl. 

 

Skriv gjerne dine erfaringer om du velger å prøve 😊 jeg har ei 6,5x55 som går som ei stråle med Diamondline, så vært artig å vist. Men der er v0 over 900 m/s, så er vel ganske sikker på det ikke funker særlig bra. 

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, FreeSkier said:

Skriv gjerne dine erfaringer om du velger å prøve 😊 jeg har ei 6,5x55 som går som ei stråle med Diamondline, så vært artig å vist. Men der er v0 over 900 m/s, så er vel ganske sikker på det ikke funker særlig bra. 

Jeg har skutt hare med diamondline felt, den vrengte seg

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Du vet ikke før du har prøvd. Om hastigheten er lav nok så kan det hende det går bra. Jeg har selv skutt mye småvilt med matchkuler i 223.

når det kommer til 150grs matchking så er det noe gamlekara her har ladet ganske hardt og brukt til sel og vilt som ikke skal spises. Den river en del i litt større vilt. 

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...