Jump to content

Winchester Riflestokk


Olafsen

Recommended Posts

Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i en ny riflestokk til min winchester xtr70.

var ute etter en med tommel hull,har sett på amerikanske sider men føler det blir for vanskelig og bestille.

ønser en som ligner på en Sharp shooter thumbhole style med classic butt.

Rifle-stocks.com.

Er dette og få tak i Norge eller Europa.

takker for svar

5C9A6D4A-790F-4F39-BA85-B62C5AAC24DD.png

Link to comment
Share on other sites

Heisan. Har leita litt etter alternativer til min M70 Featherweight ei stund. Ikkje funne noko fornuftig i Norge. Har tidligare bestillt ein stokk fra Boyds i USA. Dei har ein som liknar veldig på den du har bilde av. Var ganske smertefritt å bestille. Stokken skulle brukast til ein ukurrant mauser, så det vart litt tilpassing. Men finish og tilpassing såg ut som om det var bra gjort. 

Link to comment
Share on other sites

Snakket med brownells kumdeservice og de anbefalte meg boyds featherweight  eller Varmint skjønner ikke hva forskjellen er.

legger ved et bilde.

skrev en mail tilbake om det var mye tilpasning for at den skal passe på min winchester xtr 70,avventet svar.

A27842E2-A18F-4502-8A12-4E973522D2D0.png

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor skal du skifte ut det orginale skjeftet?

Det er jo et av de beste skjeftene å skyte med til feltmessig skyting og raske repeterbare ladegrep.

Jeg ville heller endre kikkertmonteringen slik at du får kikkerten lavere. (uansett bør du flytte framre ring framover slik at den er bare 1mm fra objektivklokka. Kikkerten tåler da mye bedre støt på objektivet pga kraftXarm)

 

Tommelhullskjefter er ikke optimale skjefter på boltrifler. Prøv å ta raske ladegrep i en serie/oppfølgingsskudd. Du skyter garantert bedre med orginalskjeftet. 

Edited by Torf
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Du skyter ikke raskt med tommelhull stokk. Men at du ikke skyter godt med det er bare pisspreik. Jeg skyter like godt om ikke bedre med en tommelhull stokk som en vanlig. Tror din er en Classic eller XTR eller hva de kalles. Men det spiller ingen rolle. Velg rett lengde for kassen du har og etter hvilke underbeslag det er på riflen. Eller uten om den ikke har løse magasiner/hengslet.

Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Mas-36 said:

Du skyter ikke raskt med tommelhull stokk. Men at du ikke skyter godt med det er bare pisspreik. Jeg skyter like godt om ikke bedre med en tommelhull stokk som en vanlig. Tror din er en Classic eller XTR eller hva de kalles. Men det spiller ingen rolle. Velg rett lengde for kassen du har og etter hvilke underbeslag det er på riflen. Eller uten om den ikke har løse magasiner/hengslet.

Har en xtr med umderbeslag regner med underbeslag er når man ladder fra øversiden og ned i stokken hvor det er en stor fjær og et beslag u der😬

Link to comment
Share on other sites

Ja, underbeslaget er det metalldekselet du kan åpne på undersida av stokken. Hengsla i framkant. Men det finns to typar. Ein model som har tre skruer og ein som har to. Om du åpner underbeslaget og ser ei skrue rett i framkant av avtrekkarbøylen, har du det dei kaller Two piece floorplate. Two piece floorplate: tre skruer. One piece floorplate: to skruer.

Edited by stigamundsen
Link to comment
Share on other sites

8 hours ago, stigamundsen said:

Ja, underbeslaget er det metalldekselet du kan åpne på undersida av stokken. Hengsla i framkant. Men det finns to typar. Ein model som har tre skruer og ein som har to. Om du åpner underbeslaget og ser ei skrue rett i framkant av avtrekkarbøylen, har du det dei kaller Two piece floorplate. Two piece floorplate: tre skruer. One piece floorplate: to skruer.

Ja jeg har 3 skruer 😊1 under beslaget i framkant av avtrekksbøylen 👍så det heterTwo piece floorplate.

fantastisk og få så god hjelp her inne Stor takk 👍

Link to comment
Share on other sites

Det beror på synet ditt, om du har stutt eller lang hals, osv osv.
De fleste av normal kroppsbygning ender vel opp sånn ca på en plass mellom 34 til 36 cm fra kolbekappe til avtrekker.
Det er egentlig siktemidlene som bestemmer en god del også, hvordan du liker å ha kikkertsiktet montert.
På mine rifler er det ca 30 cm fra bakkant av kolbekappa til bakkant av kikkertsiktet.
Dette vil variere fra person til person, så her må du nesten prøve deg fram hva du selv finner ut er best.

Edited by seawolf
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...